Pamela O’Hara, mede-oprichter en CEO van Batchbook, geeft aan waarom het kopen van CRM niet het enige is om verkoopsucces te bereiken.
Wat doet Batchbook precies?
Pamela O’Hara gaf te kennen dat BatchBook een webgebaseerd CRM product is, ontworpen voor kleine ondernemingen. Verder gaf Pamela ook aan dat zij zich concentreren op producten voor bedrijven die uitzoeken wat hun verkoopproces zal worden en die nog steeds experimenteren met verschillende verkoop- en marketinginspanningen. Deze bedrijven hebben echt een CRM nodig die hen helpt bijhouden van deze inspanningen en relaties.
Batch Book bidet een “Doing Sales Right” gids
Volgens Pamela vroegen klanten naar een dergelijke gids. Aan elke persoon die zich aanmeldt voor Batchbook, wordt een vraag gesteld: “ Wat wilt u bereiken met Batchbook?” Dit, omdat het belangrijk is voor Batchbook te weten wat de klanten tenslotte verwachten.
Wat is het percentage personen dat uiteindelijke wel een verkoopproces heeft gedefinieerd?
Pamela vraagt haar klanten meestal wie allemaal een formeel verkoopproces hebben. Vaak genoeg is dat minder dan 10%. Klanten verwachten dat ze middels de implementatie van Batchbook een strategie hebben.
Small Business Trends: bedrijven moeten 6 belangrijke gebieden identificeren, nl. leads, werken met de juiste leads, samenwerking, follow-up, hand-off en aannemen van klanten.