Selecteer een pagina

Microsoft Dynamics CRM 2013 bevat interessante functionaliteiten, en een daarvan is Business Rules. Met behulp van Business Rules kunnen gebruikers veldcalculaties maken. Business Rules is een nieuwe functionaliteit van Microsoft Dynamics CRM 2013. Middels Business Rules kan zelfs een minder ervaren technische gebruiker zelf een formulier configureren voor berekeningen, weergave en updaten van werkgebieden. Voorafgaand aan de CRM 2013 software zouden gebruikers moeten weten hoe Jscript te schrijven voor het uitvoeren van de bovengenoemde taken. Gebruikers zien Business Rules als een stap met toegevoegde waarde op weg naar emancipatie van de Business Power User/Administrator.

De Business  Rules functionaliteit van de Microsoft Dynamics CRM 2013 software bevat de volgende functionaliteiten voor gebruikers:

  • Toevoegen van formules voor het uitvoeren van berekeningen
  •  Velden vaststellen voor vereist/niet vereist
  • Verbergen/weergeven van een veld
  • Vergrendelen/ontgrendelen van een veld
  • Foutmelding weergeven

Het vinden van de Business Rules  functionaliteit binnen de CRM 2013 software gaat als volgt:
Bij “formulier aanpassen” kunnen gebruikers op Business Rules klikken. Vervolgens moeten ze klikken op “Nieuwe zakelijke regel” om een nieuwe regel te maken.

Het opzetten van Business Rules geschiedt volgens 3 stappen, te weten:

  1.  Stel de voorwaarden op waarop de Business Rule uitgevoerd moet worden
  2. De actie instellen
  3. Opslaan en activeren van de Business Rule

Gebruikers zien Business Rules als een stap met toegevoegde waarde op weg naar emancipatie van de Business Power User/Administrator.