Uit de uitgebreide database van het Nederlands Kenniscentrum met informatie over de diverse informatieaanvragers van de afgelopen jaren, valt vaak op te maken waarom bedrijven nou juist kiezen voor bepaalde CRM software of een bepaalde leverancier. Dat is logischerwijs afhankelijk van de match tussen softwarevraag en de softwareoplossing. Althans, dat is de theorie. Softwareselectie heeft ook te maken met gewoon hele praktische afwegingen. Is er een generieke CRM oplossing te vinden die voldoet of moeten op maat applicaties worden gebouwd? Is er al een pakket van een bepaalde softwareleverancier binnen een bedrijf aanwezig en levert het significante voordelen op om bij dezelfde leverancier iets extra’s af te nemen? Meestal gaan bedrijven vanwege financiële redenen gewoon op zoek naar de beste, de meest haalbare en de minst kostbare match. Iets wat al op de plank ligt en zo bij een bestaande leverancier te bestellen is bijvoorbeeld. Zo ook het bedrijf People Power, expert op het gebied van het maken van tekeningen, BIM (Bouw Informatie Model) modellen en het beheer van deze gebouwinformatie. Dit doet People Power mede voor grote partijen zoals Shell, ABN AMRO en de Universiteit van Amsterdam.
Naast het standaard CRM wilden we ook een stuk workflow management in het nieuwe CRM. We krijgen veel mailverkeer van klanten en wij willen dat geautomatiseerd kunnen afhandelen. Ook willen we een koppeling naar ons financiële systeem, Exact Globe.
Kiezen tussen Exact Synergy, Update CRM en Salesforce
De nieuwe CRM software zou door de circa 50 medewerkers van People Power worden gebruikt voor de urenregistratie. De typische klantenbeheerfunctionaliteit van de software zou door circa 12 medewerkers worden gebruikt. De uiteindelijke selectie ging tussen Exact, Update CRM en Salesforce. Vooral Exact Synergy trok al snel de aandacht omdat dit goed aansloot op het bestaande Exact Globe dat binnen het bedrijf al gebruikt werd.
Het was voor onze medewerkers wel een grote omslag om ermee te werken omdat we voorheen eigenlijk geen CRM software hadden.
Over Exact Synergy
Exact Globe kan binnen de bredere Exact familie primair worden gezien als de oplossing voor alle administratieve werkzaamheden. Exact Synergy is het platform voor Business Process Management van deze softwareleverancier. Exact Synergy structureert bedrijfsprocessen, integreert informatiestromen. Exact formuleert het zelf alsvolgt;
Exact Synergy voor CRM maakt een einde aan de grenzen tussen verkoop, marketing, financiën, support en alle andere afdelingen die regelmatig contact hebben met klanten.
Heeft u behoefte aan informatie over CRM software? Heeft u vragen over de wijze waarop u een software selectieproces organiseert of zoekt u specifieke implementatiepartners? Vraag ons software informatiepakket aan!
Dit artikel is tot stand gekomen naar aanleiding van een succesvolle match tussen CRM aanvrager en CRM softwareaanbieder of ter illustratie van een naar tevredenheid afgerond selectieproces. Bij de publicatie van dit artikel is rekening gehouden met de belangen van beide partijen, reviews zijn daarom soms anoniem geschreven. Alleen als aanvragers daar toestemming voor geven, worden zij met naam en toenaam genoemd.