CRM software leverancier Qurius en Yammer zijn het eens geworden over een partnerschapsovereenkomst die Qurius tot een partner van Yammer maakt in Nederland. Qurius zal het Yammer product opnemen in zijn producten portfolio en ondersteuning bieden op twee vlakken: het verkopen van het pakket zelf en het ontwerpen en integreren van add ons. Het Yammer platform heeft vooral de focus van interne communicatie binnen een organisatie a la Twitter. Daarnaast kan het een onderdeel zijn van de Social CRM strategie van een organisatie.
Feitenlijk is Yammer een tool waarmee werknemers met elkaar verbonden worden voor het beter coördineren van werkzaamheden en kennis delen. Hierdoor kan gemakkelijk gediscussieerd worden over gemeenschappelijke onderwerpen en kan er informatie en vragen gedeeld worden
Als een Yammer partner, helpt Qurius bedrijven om de toegevoegde waarde van Yammer te definiëren, de implementatie te ondersteunen en bijstand te bieden met de integratie van de bestaande systemen van het bedrijf met het Yammer platform. Door de sterke expertise op het gebied van Cloud CRM en bijvoorbeeld MS Dynamics CRM was Qurius een logische keuze voor Yammer
Arthur van Adrichem van Qurius: “Yammer is een uitstekend platform voor samenwerking en om medewerkerbetrokkenheid binnen het bedrijf te stimuleren. Het is gemakkelijk en leuk om mee te werken. Het ziet er bekend uit en gebruikt dezelfde principes die mensen reeds kennen van sociale netwerken die zij met hun familie en vrienden gebruiken. Het is prachtig om te zien dat Yammer investeert in de integratie van producten die Qurius in zijn portfolio heeft. De huidige integratie met Microsoft Sharepoint en ook Microsoft Dynamics CRM geeft onze klanten de mogelijkheid om hun ondernemingsapplicaties te verbinden met een enkele sociale laag die productiviteit en efficiëntie door het hele bedrijf stimuleert.”
Geerd Schlangen, hoofdfunctionaris van de merkafdeling van Qurius, zei: “De partnerschap met Yammer is voor ons heel belangrijk. Het ondersteunt Qurius in het uitdragen van zijn Cloud CRM strategie. Met name door de integratie met MIcrosoft Dynamic CRM geeft de klant nieuwe mogelijkheden om beter en sneller te reageren op hun eigen klanten.