Quint Wellington Redwood – kortweg Quint – is een organisatie verbeteringsbureau, dat zich toelegt op het oplossen van managementvraagstukken op het gebied van informatietechnologie. De organisatie met 160 werknemers is sterk groeiend op de diverse continenten. De thuismarkt wordt gevormd door de Benelux. In deze regio zijn het productportfolio, de marktpositie en relevante bedrijfsfuncties het meest uitgewerkt.
Bij een internationaal opererend bedrijf hoort een over de gehele linie gedragen CRM strategie. Reden hiervoor is dat kennis, mogelijkheden en goede praktijkervaringen gedeeld moeten worden om de internationale strategie te ondersteunen; bovendien is er behoefte aan meer ondersteuning van de marketingprocessen en aansluiting van deze processen op het verkoopproces (leadgeneratie, campagnes, e.d.).
Aan CRM excellence werd gevraagd mee te denken in het proces voorafgaand aan de selectie van een nieuw CRM systeem, dat de strategische uitgangspunten van Quint ondersteunt. Daarbij diende rekening gehouden te worden met randvoorwaarden van het te kiezen systeem, zoals IT-infrastructuur, kosten, schaalbaarheid en flexibiliteit.
De nadruk heeft gelegen op het proces rond het definiëren van de behoefte ten aanzien van het CRM pakket. Han Driessen, salesmanager van Quint Benelux licht toe: “CRM excellence heeft ons in een template meegenomen, en een goede planning gemaakt waardoor we nu in de eindfase zitten. Dat wil zeggen dat we nu heel gericht een marktscan kunnen doen om tot selectie van het voor Quint meest geschikte CRM pakket te komen. Daarnaast heeft CRM excellence als onafhankelijk adviseur sterk bijgedragen aan het proces om alle neuzen in dezelfde richting te krijgen”.
Han Driessen vervolgt: “ons doel is het creëren van een globaal inzicht in accounts, sales en marketing campagnes. Daarnaast willen we verkoopprocessen en marketing campagnes continue kunnen managen en daar waar nodig bijsturen. Hiertoe is een zorgvuldig afgewogen keuze van een CRM pakket van cruciaal belang.
De samenwerking met CRM excellence heeft een belangrijke rol gespeeld in het ondersteunen van de internationale groei en het creëren van een wereldwijd bedrijf met een duidelijke, uniforme uitstraling en marktbewerking”.
Bronnen: CRMcentraal & CRM Excellence