Bedrijven die bij het Nederlands Kenniscentrum aankloppen voor een informatievraag zijn zowel groot als klein en actief in hele diverse sectoren. In 2013 kregen wij (in positieve zin welteverstaan) contact met een groot deurwaarderskantoor dat op zoek was naar een geschikt CRM systeem. De hoeveelheid aangeboden CRM softwaresystemen op de Nederlandse markt maakt software selectie gecompliceerd. Vaak wordt voor een systeem gekozen omdat iemand binnen het kantoor al ervaring met een bepaald systeem heeft. Eén van de meest bepalende selectiecriteria is evenwel de mogelijkheid van koppeling met bestaande softwaresystemen binnen de organisatie.
CRM software vereisten
Deze specifieke case betrof een groot deurwaarderskantoor met circa 450 medewerkers die in diverse hoedanigheden van het CRM systeem gebruik moesten gaan maken. Het Nederlands Kenniscentrum adviseerde om vier CRM leveranciers te verkennen waaronder BCrm, Soho van Internet Overal, Microsoft CRM van @Work en Renflex. Wat betreft de eisen voor de CRM software moest informatie op een centrale plaats worden opgeslagen en moest iedereen met MAC of PC de informatie makkelijk kunnen ontsluiten. Gezocht; een platformafhankelijk en via de cloud te benaderen CRM systeem. Uiteindelijke werd gekozen voor het CRM pakket van Archie.
Achtergronden Archie Europe
Archie Europe is ontstaan in 1968 toen men nog onder de naam AICA met mainframes de automatisering van bedrijven verzorgde. In 1984 begon Archie Europe met de verkoop van software voor relatiebeheer, marketing en verkoopondersteuning. Na overname door de Randstad Groep werd Archie weer verzelfstandigd in 1988. Het bedrijf was één van de eerste softwareleveranciers die Google-achtige zoekfuncties integreerde in haar CRM oplossingen. Momenteel biedt Archie functionele CRM aan voor 10 tot 300 gebruikers.
De keuze voor Archie was destijds omdat het programma het beste aansloot bij onze organisatie en wensen en het was een uitgebreid pakket. Na een jaar bevalt het nog steeds en de service is ook uitstekend.
De kritiek van Archie op andere CRM systemen
Archie formuleert haar kritiek op andere grote CRM leveranciers zoals Microsoft of Salesforce alsvolgt op haar website; “Vast staat dat de implementatie een kostbare aangelegenheid is, dat de resultaten tegenvallen en dat in veel gevallen de medewerkers ontevreden zijn omdat ze met een bureaucratisch ICT-systeem moeten werken.” Archie zegt ook dat de door hen aangeboden CRM oplossingen flexibeler zijn dan die van hun concurrenten. De feedback die het Nederlands Kenniscentrum kreeg over de implementatie en mogelijkheden van Archie zijn positief, het deurwaarderskantoor werkt vanaf 2015 met CRM software van deze leverancier.
Dit artikel is tot stand gekomen naar aanleiding van een succesvolle match tussen en CRM softwareaanbieder en Archie Europe. Heeft u behoefte aan informatie over CRM software of heeft u vragen over de wijze waarop u een software selectieproces organiseert? Vraag hier het software informatiepakket van het Nederlands Kenniscentrum aan!