Onlangs leverde de internationale eCommerce specialist Crimsonwing zijn eerste Magento Enterprise oplossing voor Watco, de meest toonaangevende leverancier voor onderhoud van industriële vloeren en gebouwen.
De oplossing welke in 6 weken was ontwikkelt, verschaft een strategisch platform voor de Watco Group. Eén platform om interne processen te stroomlijnen, verkopen te vergroten en het verschaffen van meer product informatie aan Watco’s klanten. De oplossing, welke een aantal functionele hoogtepunten bevat is real-time gekoppelt aan Watco’s Enterprise Resource Planning (ERP) systeem, Microsof Dynamics NAV, voor bestellingen en prijsgeving.
“Het kan niet meer voldoening geven dan de wijze waarop Crimsonwing gehandeld en dit gemanaged heeft” zei Alex Barbier, Marketing Manager bij Watco. De Engelse site was de eerste site voor Watco en is opgeleverd. De Franse website volgde daarna. De Duitse en Ierse sites zullen snel volgen. Magento’s meertalig/Multi-winkel functionaliteit en de back-end integratie staat toe dat bedrijfsinformatie hergebruikt kan worden. Dat vergroot de precisie en productiviteit terwijl het de kosten zeer sterk reduceert. De nieuwe site ondersteunt zoekmachine optimalisatie (SEO) wat de natuurlijke zoekresultaten verbetert en dus het aantal bezoekers vergroot.