Selecteer een pagina

Voor het nieuw te ontwikkelen Facility Point ter ondersteuning van op termijn bijna 30 poortwachtercentra in heel Nederland is gekozen voor Covide. Zowel de website, als de complete BackOffice gaan via het SaaS-model door Covide-leverancier Terrazur geleverd worden.

“Vanaf het eerste moment dat er contact was, waren we verrast door de mogelijkheden die Covide standaard aan boord leek te hebben.” Vertelt Michael Kruithof, projectleider Facility Point. “Best sceptisch was ik zelfs voorafgaand aan de demonstratie door Terrazur in Barneveld. Die scepsis sloeg tijdens de gesprekken en de demo redelijk snel om in enthousiasme. Met name de mogelijkheid van totale integratie van website en email, agenda’s, opzet bedrijvendatabase en zelfs de telefooncentrale maakte me zeer enthousiast.” De complete oplossing gaat geleverd worden op basis van SaaS. Dat houdt in, dat de ongeveer 30 vestigingen op de eigen locatie geen software hoeven te installeren en onderhouden. Alle benodigde software en hardware – inclusief de geïntegreerde telefooncentrale – wordt centraal beheerd door Terrazur. “Behalve SaaS is Covide ook helemaal Open Source.”vertelt Terrazur directeur Willem Massier. “Onafhankelijkheid van tijd en plaats in combinatie met onafhankelijkheid van de leverancier was in combinatie met de door ons model duidelijk lagere kosten doorslaggevend. Het afgelopen half jaar was dat voor veel meestal kleinere organisaties ook al het geval. We zijn natuurlijk heel blij, dat we met het Poortwachtercentrum na S & L Zorg nu opnieuw een grote organisatie hebben gevonden, die de keuze heeft durven maken voor de duidelijk praktische aanpak, die Covide biedt.”

Het Werkgeversforum “Kroon op het Werk” verbindt de Poortwachtercentra. Wat zij, om te kunnen verbinden, wil opzetten, is een Facility Point met een BackOffice ter ondersteuning van uiteindelijk 28 – 30 Poortwachtercentra die in hun regio poortwachterdiensten gaan aanbieden verspreid over heel Nederland. Deze centra zullen dezelfde corebusiness hebben, maar om het regionale karakter te benadrukken zal ieder centrum haar eigen uitvoering in taken kunnen inzetten. Door het bundelen van ICT en communicatie in een webbased BackOffice kan het Facility Point faciliterend optreden voor de centra en daarmee de kosten beperken.
De corebusiness van een poortwachtercentrum en daarmee het Facility Point is het bemiddelen van werknemers voor wie om uiteenlopende redenen de arbeidsplaats is weggevallen of dreigt weg te vallen. Een netwerk voor werkgevers waarbij wordt gedacht aan uiteindelijk +/-100.000 bedrijven met een actieve vacaturebank. Dus geen re-integratiebureau of ARBO. Het businessplan is gericht op het klein, flexibel en betaalbaar houden van de organisatie.
Op dit moment zijn Stichting Poortwachter NHN en Stichting Poortwachter Zaanstreek twee werkende organisaties. Voor het eind van 2009 moeten alle ongeveer 30 centra operationeel zijn.

Bronnen: CMSkiezen & Covide