Recentelijk is KlanTen-neT, het nieuwe Customer Relationship Management (CRM)-systeem van de afdeling Customers & Markets (CM), live gegaan. Binnenkort staan alle klantgegevens van Customers & Markets en call issues van het TenneT Servicecentrum in dit systeem. Het voordeel hiervan is dat alle informatie op één plek toegankelijk en gedigitaliseerd te vinden is.
Andere afdelingen kunnen ook aansluiten, nadat het systeem volledig succesvol geïmplementeerd is. Wij hopen op deze manier een beheerste nieuwe stap te zetten naar een integrale klantbenadering en een gestructureerd stakeholder management.
Uit het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek is gebleken dat er verbeterkansen voor de dienstverlening van TenneT liggen. Voor TenneT is het heel erg belangrijk om de reputatie op een hoog niveau te houden. Klanten verwachten dat deze organisatie meedenkt en een samenwerking aan gaat. TenneT streeft naar een meer klant- en servicegerichte organisatie, om aan deze vraag te voldoen.
Ze willen klanten laten ervaren dat zij als één organisatie opereren. Dit krijgen ze voor elkaar door te allen tijde over de meest actuele klantsituatie te beschikken. Zodoende kunnen zij een optimale dienstverlening garanderen. Een extra voordeel is dat ze hiermee efficiënt, slagvaardig en procesgericht te werk kunnen gaan. Verder is er binnen de organisatie een groeiende behoefte om de klantgegevens beschikbaar te hebben.