BMW Groep Nederland is een overeenkomst aangegaan met 2organize, een Rotterdamse marketing performance specialist. De CRM onderneming zal BMW Groep Nederland helpen met een nieuwe klantcontactstrategie. Hierdoor wil de importeur van auto’s en motoren haar communicatie met klanten, potentiële kopers en de Nederlandse gemeenschap verbeteren. De CRM onderneming zet een webplatform voor multichannelmarketing in van leverancier Selligent. De CRM onderneming zal BMW helpen met de implementatie van een campagne management platform, het automatiseren van structurele campagnes en het verhogen van de campagneconversie. De CRM onderneming gaf het volgende aan: “In het segment van de automotive branche is ieder contactmoment van essentieel belang voor de merkbeleving en strategische doelstellingen van het bedrijf. Met een uitdijend modellengamma en de wens om relevante interacties aan te gaan op het door klanten en prospects geprefereerde kanaal, zal de werkdruk van de CRM afdeling sterk toenemen.” De CRM onderneming gaf aan dat zij het proces totaal zal beheren. ‘Hierdoor kunnen wij ons beter focussen op de business, terwijl de effectiviteit van onze communicatie wordt vergroot’, aldus Jeroen Keler, manager CRM van BMW Group Nederland. Nicolas Van Vijnckt, business development manager van Selligent: “Een contactstrategie waarin de klant centraal staat betekent dat je één-op-één de dialoog aangaat met de klant. De juiste individuele boodschap leveren op het juiste moment. Dat is de kracht van marketing automation.”
BMW kiest 2organize voor CRM strategie
door admin | okt 28, 2014 | Automotive, Customer relationship management (CRM), Referenties | 0 Reacties