G2 Crowd, de betrouwbare bron voor bedrijfssoftwarereviews, heeft vandaag een bijgewerkte Grid voor CRM met de rangschikking van 22 producten. Bijna 1500 beoordelingen en recensies van deze producten van CRM-gebruikers hebben bijgedragen aan de ranglijst.
Salesforce CRM en Microsoft Dynamics CRM verdienden beide leidersposities bij de op Grid gebaseerde gebruikerstevredenheidwaarderingen en hun aanzienlijke marktaandeel en schaal. Salesforce CRM ontving meer dan 300 beoordelingen, verdiende de hoogste score van de schaal van 88 en kreeg de hoogste klanttevredenheidscore (96) onder de leiders.
Tien CRM producten vielen in de categorie ‘High Performers’, met inbegrip van SugarCRM, Nimble, PipelineDeals, Workbooks en Zoho CRM, gebaseerd op het bereiken van hoge klanttevredenheid. Workbooks verdiende de hoogste klanttevredenheidscore van 99. NetSuite CRM, SAP CRM, Oracle, Siebel en Oracle CRM On Demand werden kanshebbers op basis van de aanzienlijke omvang en het marktaandeel, maar lager dan de gemiddelde gebruikerstevredenheidwaarderingen.
Een belangrijke metriek voor CRM kopers is hoe snel ze de terugverdientijd van hun software-investeringen kunnen zien. Godard Abel, mede-oprichter en CEO van G2 gaf te kennen dat CRM gebruikers over het algemeen een terugverdientijd (ROI) van gemiddeld10 maanden rapporteren. CRM leveranciers proberen de terugverdientijd voortdurend te verkorten. Voor kleinere leveranciers betekent dat, dat zij zich concentreren op innovatieve functies en kritische integraties. In het geval van grotere leveranciers moeten CRM systemen uitgebreid en verbeterd worden door middel van acquisitie en integratie van aanvullende software. Als producten groeien en zich ontwikkelen, wordt de Grid bijgewerkt om deze veranderingen te weerspiegelen.