Big data is heden ten dage uitgegroeid tot een modewoord met toenemende relativiteitstheorie, omdat het gebruik van de cloud voor gevarieerdere toepassingen zorgt.
Sprekers van retail-, financiële- en energiesectoren spraken op een recent MIT Enterprise Forum op de Universiteit van Californië San Diego over het gebruik van grote hoeveelheden gegevens in hun bedrijven en industrieën.
Certona heeft de mogelijkheid om gepersonaliseerde OmniChannel detailhandelervaringen te maken voor individuele shoppers zonder dat de persoon eigenlijk gegevens levert. Op basis van het IP-adres van een computer is de Certona software in staat om weer te geven wat een shopperslocatie is en vervolgens de online ervaring, gebaseerd op lokale trends, seizoensgebondenheid, weersomstandigheden en zelfs de shopperbrowsegeschiedenis op maat te leveren.
OmniChannel neemt niet alleen gestructureerde gegevens over met CRM, maar ook gegevens op Facebook, gebruikerslocatie, het weer, gebruikersbrowsgedrag. Dit zijn een heleboel gegevens bij elkaar die OmniChannel verwerkt om naadloze, persoonlijke service te leveren.
Ted Reguly, directeur van klantprogramma’s en -assistentie bij San Diego Gas and Electric, gaf te kennen dat de energiesector een late start kreeg in het grotehoeveelhedengegevensspel. Desondanks probeert deze sector de achterstand in te halen door de gegevens beter te begrijpen.
Reguly zei dat ze proberen de juiste informatie aan te bieden aan de juiste klanten via het juiste kanaal op het juiste moment.