Information Builders, leverancier van BI software, heeft nieuwe analyse functionaliteiten toegevoegd aan zijn zoekplatform, WebFOCUS Magnify. Information Builders zet daarbij hoofdzakelijk in op sentimentanalyse, waarvoor het bedrijf heeft besloten samen te werken met Wand Taxonomy. De informatie die uit de solutie zal voortkomen, moet inzicht bieden in de klantenopvattingen.
Information Builders is van mening dat het grootste deel van de oplossingen, die door sentiment in kaart worden gebracht, tijdrovend zijn niet goed te meten zijn in real-time. Daarom zocht Information Builders naar een partner die de mogelijkheid bood om content te classificeren en scoren en dit proces automatisch plaats te doen vinden. Het proces van classificeren en scoren vindt plaats aan de hand van een strikte set van algoritmes en regels.
Eén van de nieuwe toepasbaarheden van WebFOCUS Magnify is natuurlijke taalverwerking software om op sentiment elke datavorm te kunnen analyseren. De content wordt door Wand Taxonomy ingedeeld als positief, negatief of neutraal, waarna deze opnieuw in Magnify wordt gezet. Data afkomstig uit sociale media kan daarna worden vergeleken met data uit klantrelatiemanagement (crm-) systemen en andere bedrijfsapplicaties. Daarna wordt de inhoud opgeslagen, waarna de berichten van een bepaalde klasse getoond kunnen worden.
Gerald Cohen, president en ceo van Information builders, vertelt: “De informatie die verborgen ligt in de nuances van de menselijke spraak was in het verleden moeilijk te achterhalen op een geautomatiseerde manier. Door de Wand Taxonomy server te integreren in WebFOCUS Magnify hebben we een krachtige tool gecreëerd, die het mogelijk maakt om de toon waarin klanten praten kunnen ontdekken. Met WebFOCUS Magnify is de financiële impact van emotie te meten.”