Recentelijk vond de Benelux Content Day van OpenText weer plaats. Speciaal voor deze gebruikersdag die elk jaar plaatsvindt, zijn er meer dan 400 ECM-experten uit Benelux gegaan naar het Evolution in Eindhoven om zelf mee te maken hoe zij Enterprise Content Beheer zo compleet mogelijk kunnen implementeren. Dit was de gouden kans voor de nieuwe CEO, Mark Barrenechea, om zijn opvatting en aanpak voor de toekomst van OpenText te uitten. Die zullen hoofdzakelijk in het teken staan van vernieuwing en een verandering van Enterprise Content Beheer naar Enterprise Informatie Beheer. Het programma bestond uit verschillende keynotes, boeiende interactieve bijeenkomsten, klantenzaken, zakelijke en technische breakouts, thoughtleiderschapsessies en best practices. De deelnemers waardeerden het programma goed.
De nieuwe CEO van OpenText, Mark Barrenechea, deed in zijn keynote zijn zegje over de aanpak en visie van OpenText. Hij zei: “De uitdaging op IT-vlak is groot en zal de komende jaren alleen maar groter worden. Om dit in goede banen te leiden zal OpenText de komende vijf jaar twee miljard dollar extra investeren in de vijf belangrijkste pilaren van de organisatie: Enterprise Content Management, Information Exchange, Customer Experience Management, Discovery en Business Process Management. Op die manier blijven we de uitdaging op IT-gebied aangaan.”
Eugene Roman, Chef Informatie Officier bij OpenText, deed zijn zegje over de technologische geldbeleggingen van OpenText. Hij zei: “De werelden van gestructureerde en ongestructureerde data versmelten met elkaar. Bedrijven staan onder druk door de risico’s op het gebied van litigation en compliance. Er zijn veiligheidsbedreigingen zowel binnen als buiten de organisatie aanwezig en de werkcultuur is extreem aan het veranderen, door onder andere de millennials, social media en B.Y.O.D. Het verandert alles: hoe mensen kopen, hoe mensen werken en hoe mensen denken. We hebben te maken met een overload aan (ongestructureerde) informatie en bedrijven hebben steeds meer behoeft aan een betere zakelijke reactie hierop.”
Ingrid Bosman, Country Manager Benelux bij OpenText, vond het evenement zeer geslaagd met de grote opkomst van wel 400 ECM-experts. Ze zei: “Een event dat volop gelegenheid bood voor belangrijk productnieuws ,de mogelijkheid om te netwerken, te discussiëren over uitdagingen en kansen en belangrijke OpenText-partners te ontmoeten. Het is goed om tijdens deze jaarlijkse bijeenkomst het enthousiasme van onze klanten en partners te kunnen ervaren en delen!”
Een aantal officiële partners van OpenText sponsorden Content Day Benelux. Enkele daarvan zijn: SAP, Resonate, TechPod Sponsors, Nokavision, Capgemini, Microsoft, I.R.I.S., Deloitte, Delaware Consulting, The Consultancy Firm, Roots Software, IGC, Sogeti, MaiosOros en Accenture.