De provincie Noord-Brabant heeft onlangs de eerste fase van de implementatie van het document management systeem Corsa van BCT afgerond. Het document management systeem vormt de basis voor de digitalisering van interne werkprocessen, waarmee de provincie haar dienstverlening wil verbeteren. Uiteindelijk zal het systeem ook de basis leggen voor de invoering van het tijd- en plaatsonafhankelijk werken. Dankzij het document management systeem krijgen de medewerkers van de provincie op elke werkplek -en op termijn ook thuis- toegang tot de informatie, die ze voor de uitvoering van hun werk nodig hebben.
De digitalisering van de werkprocessen bij de provincie Noord-Brabant is een omvangrijk project, waarvan de voorbereidingen al een aantal jaren geleden begonnen. Er zijn zo’n 1.600 werknemers betrokken, die werken bij meer dan 50 afdelingen verspreid over het Provinciehuis in Den Bosch en de diverse, andere kantoren. “Het project, dat de naam iDOCS kreeg, gaat dan ook veel verder dan de aanschaf en implementatie van een document management systeem”, zegt projectleider Tom Reijnders van de provincie. “Ook het analyseren van de interne werkprocessen, het voorbereiden van de organisatie op de nieuwe manier van werken en het begeleiden en opleiden van de medewerkers zijn belangrijke onderdelen van het project.”