Bij business-2-business leads heeft u te maken met zakelijke kopers, die anders te werk gaan dan consumenten. Business to consument (B2C) strategieën werken niet standaard in de zakelijke markt.
Waar B2C-leads tot stand komen door emotionele triggers als impuls en status, nemen zakelijke beslissers meer tijd voor onderzoek. Want een verkeerde beslissing heeft veel impact op hun eigen functie binnen de organisatie. Waar consumenten (B2C) enkel geld verliezen bij een verkeerde beslissing, verliest een zakelijke beslisser (B2B) misschien veel meer. De impact van een beslissing op de organisatie is belangrijk en er worden meerdere alternatieven serieus overwogen.
B2B leadgeneratie succesvolle methodes:
- Online leadgeneratie via uw corporate site. Belangrijke elementen daarin in zijn de meetbaarheid van uw investering (kosten per lead) en andere Key Performance Indicators (KPI’s).
- Whitepapers. Geef op beurzen, online en via nieuwe kanalen informatie gratis weg. Door u te positioneren als expert komt u hoger op de beslissingslijst voor de B2B-klant.
- Google Adwords. Een belangrijke bron van bezoekers naar een specifieke landingpage. Zorg dat de route van de bezoeker traceerbaar is en haal er indien nodig een expert bij. Een bron van leads die iedereen geprobeerd moet hebben om te zien of het een waardevol kanaal is voor zijn business.
- Beurzen zijn een prima bron van B2B leads, omdat vertrouwen belangrijk is bij de B2B-doelgroep. De mogelijkheid om via een stand kennis te maken met uw bedrijf geeft de potentiële klant extra vertrouwen. Of een beurs van waarde is voor nieuwe koude leads hangt af van uw benadering richting bezoekers en de relevantie van de beurs voor uw B2B-doelgroep.
OrangeRepublic biedt B2B-software leads aan via directe leads via een selectiepakket en via whitepapers. We houden het graag meetbaar en betaalbaar. Neem contact op voor een proeftraject tegen vaste lage prijzen en zonder langlopende contracten.