Tussenpersonen van de assurantiemaatschappij nemen de volgende stap naar de optimalisatie van processen en efficiëntie.
Al enkele jaren is digitale vorming van dossiers gemeengoed in de wereld der assuranties. Onder andere de Anva kantoren nemen een top positie in door hun gebruik van Anvadis. De leverancier van Anvadis, DDi Document Software, neemt nu een stap door alle polis post van de verzekeraars op volledig automatische wijze te verwerken. Dit is natuurlijk een hele uitkomst voor tussenpersonen van de assurantie, omdat zij op die manier optimalisatie en efficiëntie van processen kunnen bewerkstelligen.
In digitale dossiers worden voorwaarden, gescande polissen, correspondentie en mutaties apart gebundeld per klant. Daardoor kunnen deze dossiers voor een volledig en overzichtelijk overzicht zorgen waar tussenpersonen van de assurantie op gemakkelijke wijze waardevolle informatie kunnen wegleggen en opnieuw kunnen vinden. Dit is een groot voordeel, maar vereist toch wel enige inspanning van de administratie, omdat het administratiepersoneel de gescande polis post handmatig moet toevoegen aan het digitale dossier en/ of de werklijst van de medewerker.
Het is DDi nu gelukt om het grootste deel van de polis post op automatische en geheel correcte wijze aan het dossier en/ of de werklijst toe te voegen. De juiste processen kunnen zelfs automatisch worden aangestuurd afhangend van de inhoud van het document. DDi heeft een nieuwe polisblad herkenning waarmee het werk van de administratie verder wordt verminderd. Zo kunnen bedrijven tijd winnen om hun klant te helpen. DDi biedt met deze ontwikkeling een essentiële bijdrage in de verdere vermindering van de kosten voor polissen voor een tussenpersoon.