Aspect Software, een leverancier van klantenbeheerinteractie, optimalisatie van het personeelsbestand, backoffice- en cloudoplossingen, lanceerde onlangs Aspect Workforce Optimization 8.0 (WFO 8.0), een geavanceerde, geïntegreerde werknemersoptimalisatie-oplossing met beheermogelijkheden voor personeelsbeheer, kwaliteitsmanagement en prestaties.
Het bedrijf lanceerde ook Aspect Mentor, een real-time spraakanalyticsapplicatie met stemdetectie in het contactcenter. Verder stuurt Aspect Mentor automatisch begeleidingkennisgevingen en intelligente reactiewaarschuwingen uit, gebaseerd op gedetecteerde of weggelaten spraak.
Aspect Workforce Optimization 8.0 beschikt over een aanpasbare grafische interface, backoffice-integraties en nauwkeuriger voorspellen, plannen en bijhouden van personeel.
Met de backoffice-integraties strekt Aspect Workforce Optimization 8.0 zich uit tot het contactcenter in de backoffice waar alle transacties plaatsvinden. Aspect Workforce Optimization 8.0 biedt volledig beheer van de hele onderneming en niet alleen van het contactcenter.
Ook nieuw in Aspect Workforce Optimization 8.0 is intraday (loop van de dag) beheer, waarmee toezichthouders de mogelijkheid hebben personeel en baanverantwoordelijkheden real-time aan te passen. Dit onderdeel omvat ook historische personeelsgegevens, bedrijfsregels en heeft voorspellende mogelijkheden.
Aspect Mentor helpt bedrijven voldoen aan de naleving van mandaten door het detecteren wanneer agenten verplichte zinnen niet gebruiken en biedt een consistente bewakingsmethodiek voor betere agenttraining en -coaching. Toezichthouders kunnen real-time waarschuwingen ontvangen wanneer agenten afwijken van het voorbereide script, zoals het plannen van een vergadering met de agent. Dit is vooral belangrijk voor financiële dienstverleners die nu zwaar worden gereguleerd door de overheid.