Analytics is de verzamelnaam voor software-oplossingen die data analyseren. Analytics software is zeer breed inzetbaar; iedere onderneming, ongeacht de sector of dienstverlening, heeft namelijk continu te maken met een grote hoeveelheid aan binnenkomende informatie. Ondernemingen kunnen belangrijke inzichten krijgen door deze enorme hoeveelheid gegevens te analyseren. Zo ook in de game-industrie. Bigpoint, topontwikkelaar van online games, gebruikt analytics software om real-time inzicht te krijgen in onder andere de acties en de verdiensten van individuele gamers. Met de analytics software kan het bedrijf in kaart brengen hoe spelers zich binnen een spel gedragen. Dit levert waardevolle informatie op waarmee een organisatie zelfs de totale omzet van het spel kan verhogen. De analytics software verzamelt met een enorm hoge snelheid gegevens en haalt deze uit diverse bronnen. Denk dan aan social media (statusupdates en tweets), Officebestanden, maar ook e-mail, spreadsheets en andere verzonden of opgeslagen digitale informatie, en dus ook uit games. De analyses leveren real-time zicht op de prestaties van de game. Bigpoint kan op basis van die output gerichte beslissingen maken en persoonlijke aanbiedingen doen aan spelers. De analytics software kan de resultaten per speler opzoeken en wat hij of zij hen in geld oplevert en hoe hij/zij zich gedraagt binnen het spel. Bigpoint kan vervolgens via het observeren van real-time gedrag van een specifieke speler directe persoonlijke aanbiedingen doen. De analytics software verhoogt de interactie tussen de speler en de ontwikkelaars. Zo kan de speler op een meer persoonlijke wijze aangesproken worden en wordt het spel continu verbeterd naar wens van de gebruiker/gamer.
Analytics software voor het analyseren van gamersgedragingen
door admin | sep 16, 2014 | Asset Management, Campagne management, ICT, Tips | 0 Reacties