Tijdens het vooronderzoek bij C.W.N. B.V. uit Ede is naar voren gekomen dat vaak klantspecifieke wensen worden toegevoegd en eventueel wijzigingen worden doorgevoerd tijdens het productieproces. Flexibiliteit in de automatisering was dan ook een hoge eis die gesteld werd door C.W.N.
C.W.N. is een dochteronderneming van E.M.M. International die in 2007 voor de standaardoplossing van AGP Trade heeft gekozen, na jarenlang een maatwerkrelatie te zijn geweest van AGP Business Software. E.M.M. International houdt zich bezig met het ontwikkelen, fabriceren en distribueren van een uitgebreid assortiment van verbruiks- en gebruiksartikelen, die voornamelijk bestemd zijn voor gebruik in het autoschadebedrijf. In januari 2008 heeft de overname van C.W.N. (Cabinebouw Warmtetechniek Nederland) door E.M.M. International B.V. plaats gevonden.
De keuze voor AGP Projects
C.W.N. kiest voor de oplossing AGP Projects van AGP Business Software. Kenmerkend van AGP Projects is dat de inrichting naadloos aansluit voor project- en/of klantordergestuurde organisaties, waarbij het productieproces pas start na een order van de opdrachtgever voor meestal een maatwerk resultaat op een bepaalde leverdatum. Vaak worden er klantspecifieke wensen toegevoegd en eventueel wijzigingen doorgevoerd tijdens het productieproces, wat leidt tot onvoorziene zaken (tegenvallers en/of meevallers) in de productie. De software oplossing werd dan ook geacht hier flexibel op in te kunnen spelen.
Binnen AGP Projects zijn klant specifieke wensen of eisen vast te leggen. Enerzijds moet de productieplanning daartoe de juiste gegevens aanleveren, anderzijds heeft de productieplanning juiste gegevens nodig, zoals prognoses van de orderacceptatie, om een optimaal productieplan of logistiek plan te kunnen maken/uitvoeren. Met als resultaat dat C.W.N. beter in staat is zijn klanten te bedienen, productiekosten te verminderen en als bedrijf flexibeler in te spelen op klant specifieke wensen.
C.W.N. zal ook gebruik gaan maken van de service administratie en de module ‘AGP Fieldservice’ met daarin opgenomen de digitale werkbon. Hiermee worden de buitendienstmedewerkers voor de installatie, montage, onderhoud en service activiteiten optimaal aangestuurd. Het uiteindelijke resultaat is dan natuurlijk het rendement dat men behaalt door het automatiseren van bedrijfsprocessen.