Unit 4 Agresso brengt met Agresso CRM een customer relationship management-oplossing voor het mkb op de markt. Het nieuwe product wordt stand-alone aangeboden of geïntegreerd in de Agresso Business World enterprise resource planning (ERP)-suite.
Het bedrijf richt zich met de nieuwe CRM-oplossing op het snelgroeiende marktsegment Businesses Living IN Change. “Deze organisaties hebben de unieke, dynamische veranderingsmogelijkheden van de Agresso VITA-architectuur nodig. Agresso CRM is de eerste in een serie van “BLINC Plug-in Solutions en biedt integratie met de ERP-suite via het services-oriented architecture (SOA)-concept”, zegt Unit 4 Agresso. De nieuwe oplossing is web-gebaseerd en beschikbaar op verschillende databases, besturingssystemen en vaste en mobiele apparaten. Agresso CRM wordt wereldwijd uitgerold via een standaard, on-site licentie, of een software-as-a-service (SaaS)-overeenkomst.
Agresso CRM is ontwikkeld uit de CRM-oplossing waarover het bedrijf beschikt sinds de overname van het Spaanse CCS een jaar geleden. “We hebben de zakelijke vereisten van onze doelgroep afgezet tegen alle opties om de best mogelijke CRM-oplossing aan te bieden”, zegt Ton Dobbe, vice-president productmarketing bij Unit 4 Agresso. Aanvankelijk wilde het bedrijf samenwerken met Microsoft. Omdat het CRM-aanbod van de softwaregigant volgens Unit 4 Agresso niet ‘krachtig’ genoeg was, werd van die samenwerking afgezien.
BroN: Infoworld
Bron: CRMcentraal