Tieto en Microsoft introduceren sinds kort een gezamenlijk product voor de Russische markt: Sales Management as a Service; een sales management tool in de vorm van Software as a Service (SaaS) plus daarmee samenhangend advies voor de inrichting en het gebruik. Deze nieuwe oplossing maakt gebruik van Microsoft Dynamics CRM en omvat zowel de applicatie om het verkoopproces te ondersteunen, als het noodzakelijke adviestraject om dit bedrijfsproces tot een succes te maken.
Tot nu toe konden alleen grote bedrijven gebruik maken van de vele functionaliteiten van het Microsoft Dynamics CRM-platform. Voor kleinere en middelgrote bedrijven was een dergelijk product, ondanks de duidelijke voordelen, vanuit kostenoogpunt niet realistisch. De nieuwe dienstverlening van Tieto en Microsoft maakt deze geavanceerde vorm van sales management beschikbaar voor bedrijven van elke omvang.
Met de introductie van deze oplossing richt Tieto zich op het adviestraject en het beheer van de bedrijfsprocessen. Daarbij neemt Tieto een voorsprong op de andere aanbieders, die zich beperken tot pure hosting. Tieto onderscheidt zich daarbij door de grondige branchekennis en het bewezen succes van meer dan 40 jaar in de Noord-Europese markt.