Air France is sinds kort live gegaan met EPX Analytics, de door Intus ontwikkelde rapportagemogelijkheid die volledig aansluit op de personeelsplanningsoftware SP-Expert. Het biedt Air France een verbeterd inzicht in de complexe capaciteitsplanning voor haar 18.000 medewerkers, verdeeld over 4 locaties.
EPX Analytics
Air France wil EPX Analytics vooral gebruiken om beter grip te krijgen op haar interne dienstverlening. Het systeem integreert informatie op het gebied van de personeelsinzet met informatie uit andere bedrijfssystemen en levert performance indicators over hoe er invulling wordt gegeven aan de vraag naar personeel. Niet alleen achteraf, maar ook vooruit: door te kijken naar hoe de werkpatronen van de medewerkers aansluiten op de verwachte vraag.
18.000 medewerkers, 4 locaties
Het planningssysteem van SP-Expert draait op een viertal locaties: Charles de Gaulle, Orly, Provinces (provinciale luchthavens) en New York. Met EPX Analytics worden alle gegevens uit deze verschillende bronnen naadloos geïntegreerd en kan worden gerapporteerd over het geheel.
Bewezen succes in de luchtvaart
EPX Analytics bleek eerder al van belangrijke toegevoegde waarde te zijn in de wereld van de luchtvaart. Zo kozen Iberia Madrid (8.000 medewerkers), Swissport (5.000 medewerkers) en Luchtverkeersleiding Nederland (500 medewerkers) reeds voor EPX.