Selecteer een pagina

De Kamer van Koophandel is dit jaar begonnen met de voorbereidingen voor implementatie van een nieuw CRM-systeem om haar dienstverlening aan haar klanten verder te optimaliseren. Na een uitgebreid Europees aanbestedingstraject is het voorstel met Sage CRM als economisch meest gunstige aanbieding naar voren gekomen. Dit aanbod is gedaan door de combinatie CRM2care, CRM excellence en Sage UK. Op 18 december 2008 zijn de contracten getekend en is het project formeel van start gegaan.

De aanschaf van Sage CRM sluit aan bij de dienstverlening van de Kamer van Koophandel. Deze dienstverlening is voor de toekomst gebaseerd op nog groter gebruik van internet om, naast de gangbare kanalen zoals de Kamerkrant en seminars, haar klanten nog beter in hun informatiebehoefte te kunnen voorzien.

Voor deze ambitieuze doelstelling is een nieuw centraal CRM systeem nodig. Als resultaat van de aanbesteding is daarbij de keuze gevallen op Sage CRM. Bij de keuze is een afweging gemaakt tussen functionaliteit, techniek en beschikbare referenties. De applicatie is vervolgens uitgebreid getoetst en goedgekeurd in een zogenaamde Proof of Concept.

Arjan Veninga, opdrachtgever CRM bij Kamer van Koophandel Nederland zegt daarover: “De succesvolle afronding van de Proof of Concept alsmede de samenwerking tussen alle partijen hierbij, geeft de Kamer van Koophandel het vertrouwen dat zij met het nieuwe CRM systeem haar klanten na implementatie nog beter en op maat zal kunnen bedienen”.