GroenLinks zet onder andere mobiel internet in om kiezers te bereiken en te informeren. Als eerste politieke partij heeft GroenLinks in nauwe samenwerking met One Shoe mobile een mobiele website ontwikkeld. Om mobiel een integraal onderdeel uit te laten maken van de verkiezingscampagne en de kiezers optimaal te bedienen, zet GroenLinks QR-codes in op hun printmiddelen. GroenLinks-lijsttrekker Femke Halsema is blij met de lancering van de website en de inzet van QR-codes op de posters. “Met de ontwikkeling van een mobiele website willen we kiezers optimaal bedienen. Ons land bestaat uit veel moderne wereldburgers die veel onderweg zijn en overal en altijd informatie tot zich willen nemen. Aan die vraag voldoen we nu.”
De mobiele website van GroenLinks bevat informatie over de standpunten, nieuws en kandidaten met duidelijke iconenen en een verticale navigatie aan de onderkant van elke pagina. De website is daardoor gemakkelijk te bekijken op een mobiele telefoon. Ook kunnen bezoekers met hun telefoontje video’s bekijken en is het mogelijk om GroenLinks te volgen via de diverse social mediakanalen. Daarnaast worden bezoekers die op hun mobiele telefoon surfen naar normale website automatisch door gestuurd naar de mobiele website.