Recentelijk heeft Snakeware een onderzoek uit laten voeren bij ruim 200 van haar klanten rond het content management systeem CMS Enterprise en de dienstverlening van het full service internetbureau Snakeware zelf. Ruim 25% van de klanten heeft haar bevindingen op objectieve wijze via een uitgebreid online vragenformulier aan de onderzoekers kenbaar gemaakt. Uit de ingevulde enquêtes zijn de betrouwbaarheid en klantgerichtheid van Snakeware en haar CMS Enterprise software als beste kenmerken uit de bus gekomen.
Het gebruikersonderzoek is opgezet en uitgevoerd door Ewoud Faber die als student Commerciële Economie aan de NHL (Noordelijke Hogeschool Leeuwarden) dit als opdracht heeft gekregen van Snakeware met als doel meer inzicht te krijgen in de beleving van de klanten.
Het gebruikersonderzoek van Snakeware werd dit jaar voor het eerst gehouden en zal jaarlijks terugkeren. Dit met als doel om onze klanten nog beter bij ontwikkelingen te betrekken en potentiële klanten op transparante wijze een blik te gunnen op de wijze waarop Snakeware samenwerkt met haar klanten. Het driekoppige directieteam van Snakeware, Hans Hoomans, Johan Nieuwenhuis en Ate van der Meer, is zeer content met de uitslagen, met een gemiddeld cijfer van 7,6 voor de content management software CMS Enterprise, maar streeft voor volgend jaar naar een nog hoger cijfer.