Systony, ontwikkelaar en leverancier van software voor relatiebeheer en CRM, is recentelijk een samenwerken aangegaan met Trainingproducties. Deze organisatie coacht professionals in het verbeteren van commerciële en communicatieve vaardigheden door verkooptheorie en -praktijkervaring te combineren. Door de nieuwe samenwerking kunnen organisaties na de implementatie van hun nieuwe CRM-systeem hun medewerkers trainen op verkoopvaardigheden en het verdiepen van klantencontacten. Door de training commerciële vaardigheden te koppelen aan het gebruik van het nieuwe CRM-systeem, wordt de samenwerking tussen mens en technologie niet alleen versoepeld, ook verkoopdoelstellingen worden eenvoudiger gerealiseerd.
Organisaties die een nieuw CRM-systeem implementeren verwachten soms dat de software alleen zorgt voor verkoopstijging en het verdiepen van klantenrelaties. Het verkoopsucces valt of staat echter altijd bij het enthousiasme van de gebruikers van het systeem. Het delen van klanteninformatie, offertes en prospects is nog niet voor elke verkoopafdeling gemeengoed. Trainingproducties laat cursisten inzien dat hun gedrag bepaalde effecten teweegbrengt, en hoe dit resulteert in het beslissingsproces van de klant en de uiteindelijke verkoopomzet. Dit verbetert de vertrouwensrelatie die verkopers met hun klanten en collega’s aangaan, waardoor gebruik van het CRM-systeem intensiever door werknemers wordt gebruikt. Omgekeerd laat het CRM-systeem aan de hand van nieuwe deals en klantencontacten ook zien hoe effectief de training ‘CRM, Communicatie en Omzetgroei’ is binnen de organisatie.