De Gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft recentelijk het WebNext Zaaksysteem van Inter Access in gebruik genomen. Daarmee kunnen inwoners van de gemeente nu ook via elektronische weg met de gemeente communiceren en diensten afnemen.
Het zaaksysteem van Inter Access voor gemeenten ondersteunt tevens het afhandelen van aanvragen via een Persoonlijke Internet Pagina (PIP). Ook hebben burgers via deze voorzieningen 24 uur per dag inzicht in de status van hun aanvragen.
Het WebNext Zaaksysteem voorziet in een groot aantal voorgedefinieerde webformulieren en een transparante, interactieve afhandeling in de mid- en backoffice. Gemeenten kunnen hiermee vormgeven aan een multichannel benadering waarbij burgers met de gemeente communiceren via het kanaal van hun voorkeur. De ingebruikneming van de WebNext-oplossing betekent dat de inwoners van Pijnacker-Nootdorp beschikken over een digitaal loket waar ze bijvoorbeeld een uittreksel uit het bevolkingsregister kunnen bestellen of een binnengemeentelijke verhuizing kunnen doorgeven.
Het WebNext Zaaksysteem van Inter Access heeft integratiemogelijkheden met platformen van diverse andere leveranciers, zoals Seneca, Q-Matic, Centric, BCT met Corsa DMS en Corsa Case. Daarnaast is het mogelijk om het platform als hosted omgeving af te nemen. Daarbij verzorgt Inter Access het volledige beheer.