Amnesty werkt op diverse fronten aan een koppeling tussen haar website en het interne CRM systeem. Al eerder verzorgde Fullmoon www.amnesty.nl en koppelingen tussen het Amnesty extranet en de webshop. Onlangs is daar in samenwerking met de IT-afdeling van Amnesty een directe koppeling van het aanmeldformulier voor het SMS-actienetwerk aan toegevoegd. Door aanmelding worden belangstellenden via SMS geïnformeerd over oproepen tot actie.
De nieuwe aanpak komt er op neer dat aanmeldingen via het webformulier worden toegevoegd aan het SMS systeem van de telecompartner en dat ze daarnaast aan het CRM systeem van Amnesty worden doorgestuurd.
Het extranet, waarop informatie voor actieve leden is te vinden, maakt gebruik van een inlogfunctie die direct gekoppeld is aan het Amnesty CRM bestand van actieve leden. Het infopunt is hiermee altijd bereikbaar voor alle actieve leden terwijl specifieke achtergrondinformatie met betrekking tot bepaalde landen of landengroepen alleen toegankelijk is voor de op die landen betrokken leden. Actieve leden hoeven maar op één punt aangemeld en afgemeld te worden en de informatie is altijd up-to-date.
Bij de webwinkel wordt via een directe koppeling met het verzendhuis steeds de actuele voorraadinformatie opgehaald. De bestellingen worden direct aan het verzendhuis doorgegeven en verwerkt, waarbij de vrije voorraad wordt aangepast, zodat achteraf nee-verkopen geen issue meer is. Via een koppeling met een up-to-date adressenbestand worden de adressen bij de bestellingen vooraf gecheckt waardoor de bestanden correct en schoon blijven.
Voor de toekomst staan er nog meer koppelingen met het CRM op stapel. Zo zullen ook adreswijzigingen en abonnementen van leden online aangepast kunnen gaan worden.website aan CRM
Amnesty werkt op diverse fronten aan een koppeling tussen haar website en het interne CRM systeem. Al eerder verzorgde Fullmoon www.amnesty.nl en koppelingen tussen het Amnesty extranet en de webshop. Onlangs is daar in samenwerking met de IT-afdeling van Amnesty een directe koppeling van het aanmeldformulier voor het SMS-actienetwerk aan toegevoegd. Door aanmelding worden belangstellenden via SMS geïnformeerd over oproepen tot actie.
De nieuwe aanpak komt er op neer dat aanmeldingen via het webformulier worden toegevoegd aan het SMS systeem van de telecompartner en dat ze daarnaast aan het CRM systeem van Amnesty worden doorgestuurd.
Het extranet, waarop informatie voor actieve leden is te vinden, maakt gebruik van een inlogfunctie die direct gekoppeld is aan het Amnesty CRM bestand van actieve leden. Het infopunt is hiermee altijd bereikbaar voor alle actieve leden terwijl specifieke achtergrondinformatie met betrekking tot bepaalde landen of landengroepen alleen toegankelijk is voor de op die landen betrokken leden. Actieve leden hoeven maar op één punt aangemeld en afgemeld te worden en de informatie is altijd up-to-date.
Bij de webwinkel wordt via een directe koppeling met het verzendhuis steeds de actuele voorraadinformatie opgehaald. De bestellingen worden direct aan het verzendhuis doorgegeven en verwerkt, waarbij de vrije voorraad wordt aangepast, zodat achteraf nee-verkopen geen issue meer is. Via een koppeling met een up-to-date adressenbestand worden de adressen bij de bestellingen vooraf gecheckt waardoor de bestanden correct en schoon blijven.
Voor de toekomst staan er nog meer koppelingen met het CRM op stapel. Zo zullen ook adreswijzigingen en abonnementen van leden online aangepast kunnen gaan worden.