Vandaag is het Extranet van OrangeRepublic online gezet. Het extranet is een combinatie van SoftwareMatrix en leadmogelijkheden. De SoftwareMatrix gaf al gelegenheid om kosteloos producten te publiceren en te vergelijken, kosteloos nieuws te publiceren en vanaf nu zijn die functies gecombineerd met het publiceren van whitepapers op de 100 domeinen van OrangeRepublic en het kopen, terugvinden van leads en inzien van facturen.
Met deze combinatie probeert OrangeRepublic rust te brengen in de diverse portalbeheer opties die ze aanboden aan relaties. “Alles zit nu in het OrangeRepublic extranet wat de communicatie naar klanten en prospects eenvoudiger maakt, ” aldus Dennis van der Heijden, manager leadsservices bij OrangeRepublic. “De combinatie maakt het ook eenvoudiger om nieuwe diensten te introduceren, omdat de omgeving gelijk blijft.”
De mogelijkheden die komen met het extranet zijn o.a.
- Persbureau’s hebben vanaf nu de mogelijkheid om namens klant te publiceren op onze sites.
- Facturen en hun betaalstatus zijn nu in te zien en PDF’s hiervan op te vragen.
- Nieuws en productinformatie kan direct gepubliceerd worden inclusief een opmaak.
- Whitepapers kunnen nu zelf online worden gezet, zonder tussenkomst van OrangeRepublic.
- Alle leads die geleverd zijn aan klanten zijn in te zien, compleet met interviews en orginele documenten.
- Inzage in live statistieken inclusief bezoekersaantallen van producten, exitlinks naar bedrijfssites etc.
Om het goede voorbeeld te geve, start OrangeRepublic met het publiceren van 17 whitepapers die voor 17 softwaregroepen de belangrijkste criteria van selectie weergeven. Deze checklists zijn veelgevraagd en worden in mei en juni online gezet ter (gratis) download.