Lawson Software introduceert twee nieuwe analysetoepassingen Lawson M3 Analytics en Lawson M3 Analytics for Manufacturing. Lawson M3 Analytics richt zich op vier belangrijke bedrijfsactiviteiten: verkoop, finance, aankoop en groothandel/logistiek. Lawson M3 Analytics for Manufacturing biedt specifieke analysemogelijkheden voor producenten met nadruk op productieprocessen en voorcalculatie van orders. Met deze analysetoepassingen zijn bedrijven in staat om in slechts enkele dagen beter gefundeerde beslissingen te nemen en uiteindelijk kosten te besparen.
Lawson M3 Analytics beschikt over ruim 70 vooraf geconfigureerde KPI’s en 50 vooraf gedefinieerde scorecards die producenten en distributeurs veel gebruiken. Deze KPI’s omvatten onder meer openstaande debiteuren, voorraadrotatie, leveringsbetrouwbaarheid en brutowinst percentage. Scorecards belichten bedrijfskritische data waaronder verkoop versus budget, leveranciersprestatie, productieafwijking versus standaard, en klantenschuld.
Door een specifieke set van KPI’s en scorecards voor producenten en distributeurs samen te stellen, biedt Lawson zijn klanten in slechts enkele weken een completer en meetbaar overzicht van de markt waarin zij zich begeven. Zo’n allesomvattende aanpak van bedrijfsevaluatie was tot voor kort alleen beschikbaar voor grote ondernemingen.
“Met Lawson M3 Analytics hebben we snel toegang tot de benodigde business intelligence om ons bedrijf beter te organiseren en onze klanten beter te bedienen”, zegt Martin Murgatroyd, hoofd IT bij Brunner Mond, een Engelse producent van natriumcarbonaat en aanverwante chemicaliën met een vestiging in Nederland. “Lawson kent de specifieke uitdagingen van onze industrie. De KPI’s en scorecards die belangrijk zijn in onze productieomgeving zijn standaard aanwezig en gebruiksklaar in het analysesysteem. Het is een zeer gebruiksvriendelijke toepassing die duidelijke en zeer nuttige informatie verschaft. Managers krijgen concrete en snelle antwoorden op hun vragen en inzicht in alle belangrijke data.”
“Met Lawson M3 Analytics wordt de toepassing van business intelligence voor productie- en distributiebedrijven echt eenvoudig. Onze klanten ervaren er snel de voordelen van”, aldus Dean Hager, senior vice president product management bij Lawson. “Beschouw Lawson M3 Analytics als een ‘business intelligence toolkit’ die distributeurs en producenten in staat stelt om strategischer en efficiënter te ondernemen en dit zonder al te grote investering.”
Lawson introduceert het nieuwe M3 Analytics op een moment dat bedrijven nood hebben aan oplossingen die op kortere termijn een meerwaarde moeten bieden. “Lawson zet de toon op het gebied van analysetoepassingen. Andere leveranciers kunnen onmogelijk achterblijven. Het is immers belangrijk dat klanten hun cost of ownership zo laag mogelijk houden en tegelijkertijd alles in het werk stellen om hun IT-investering zo snel en goed mogelijk te laten renderen”, zo schreef Nigel Montgomery, AMR Research in de Jan. 15, 2009 alert, “Lawson’s M3 Analytics Points to a 2009 Trend.”
Lawson introduceerde onlangs ook Lawson M3 Analytics voor de voedingssector. Deze analysetoepassingen zijn eenvoudige, geïntegreerde en kostenbesparende tools waarmee bedrijven het voordeel dat industriespecifieke business intelligence biedt, snel kunnen realiseren.