Op 5 april 2007 kwam de grootste CRM-lead ooit bij ons binnen. De Kamer van Koophandel was op zoek naar een nieuw CRM-pakket voor zijn meer dan 2000 medewerkers en wilde meer dan 1000 gebruikers onderbrengen binnen deze applicatie. Nu anderhalf jaar verder hebben twee van de door ons voorgestelde leveranciers uiteindelijk de opdracht binnengehaald.
De Kamer van Koophandel is dit jaar begonnen met de voorbereidingen voor de implementatie van Sage CRM. CRM excellence en CRM2care hebben 18 december 2008 de contracten getekend, waarmee het project formeel van start is gegaan.
Dennis van het Heijden, manager leadsservices van OrangeRepublic, geeft aan: “Leadscentraal, de voorloper van OrangeRepublic, was in 2007 erg blij met het binnenhalen van de lead bij de Kamer van Koophandel. De omvang van de organisatie en de klantvraag gaven aan dat we op dat moment een serieuze partij waren. We zijn blij dat Sage en CRM excellence geprofiteerd hebben van de match die we op dat moment gemaakt hebben”.
Arjan Veninga, opdrachtgever CRM bij Kamer van Koophandel Nederland zegt daarover: “De succesvolle afronding van de Proof of Concept alsmede de samenwerking tussen alle partijen hierbij, geeft de Kamer van Koophandel het vertrouwen dat zij met het nieuwe CRM-systeem haar klanten na implementatie nog beter en op maat zal kunnen bedienen”.
Update 20 janauri 2008: We kregen te horen dat het een project tot 1500 CRM-gebruikers is uitgebreid. “Waarschijnlijk het grootste CRM-project van de afgelopen jaren in Nederland.” schreef de klant aan ons, en voedge daar in Hollandse zuinigheid toe “deze lead maakt het hele jaar goed 🙂 “. Ik denk echter dat we hiermee voor de komende jaren een wit voetje hebben gehaald bij deze twee klanten.