Salesforce.com, technologie- en marktleider op het gebied van on-demand business services, introduceert AppStore, de webshop en testomgeving voor het AppExchange-platform. Klanten kunnen AppStore gebruiken voor het testen, kopen en uitrollen van on-demand applicaties op AppExchange.
Voor ontwikkelaars en partners is AppStore een wereldwijd distributienetwerk voor de marketing, verkoop, facturering en levering van hun applicaties. AppStore vergroot de meerwaarde van Apex en AppExchange en verbetert de mogelijkheden voor creatie, levering en succes van on-demand applicaties.
AppStore zal het succes van de AppExchange verder vergroten: een groeiende klantenkring trekt meer ontwikkelaars en partners aan, die weer zorgen voor een groter aanbod op de AppExchange. Dit stuwt weer het aantal gebruikers op bij zowel nieuwe als bestaande klanten. De afgelopen tijd heeft salesforce.com met een breed aanbod op de AppExchange zijn klantenbasis aanzienlijk weten uit te breiden met nieuwe afdelingen en gebruikers binnen bestaande klanten. Positief is, dat klanten hun abonnementen opwaarderen naar de meer ‘premium’ aanbiedingen en diensten, zoals Unlimited Edition.
Het AppStore Referral Program en Appstore Checkout vertegenwoordigen de nieuwste twee onderdelen van de AppExchange-strategie voor vermarkting. Het AppStore Referral Program geeft toegang tot marketingdiensten die tot doel hebben om de vraag naar de AppExchange-oplossingen van de partners te verhogen. Het wordt aangeboden in twee varianten: de Standard Referral en de Premium Referral. AppStore Checkout voorziet in een breed pakket van commerciële diensten om succes voor ontwikkelaars en partners op te stuwen.
Bronnen: CRMcentraal & AppStore Referral Program