Microsoft Office Outlook 2007 met Business Contact Manager voorziet in krachtige beheerfuncties voor contactpersonen en klanten, zodat u tijd bespaart, zodat u uw verkoop- en marketingactiviteiten kunt verbeteren en zodat u een optimale klantenservice kunt bieden. Organiseer en beheer al uw gegevens over contactpersonen en (potentiële) klanten via één locatie. Volg leads en verkoopkansen gedurende de volledige verkoopcyclus. Maak eenvoudig direct-marketingcampagnes in eigen beheer en houd deze bij of pas deze aan. Verwerk uw projectgerelateerde informatie centraal zodat u gestructureerd kunt werken en taken kunt volgen dankzij automatische herinneringen. Gegevens over (potentiële) klanten ordenen op één locatie Dankzij Office Outlook 2007 met Business Contact Manager kunt alle gegevens over contactpersonen en (potentiële) klanten ordenen en beheren op één centrale locatie zodat u minder lang bezig bent met het opzoeken van informatie en zodat u sneller op klanten kunt inspelen.
- U kunt gegevens over (potentiële) klanten bijhouden, weergeven en openen via één locatie in Office Outlook 2007 met Business Contact Manager, zoals contactgegevens, e-mailberichten, telefoongesprekken, afspraken, notities en documenten.
- Pas het soort contactgegevens dat u volgt aan uw unieke zakelijke wensen aan.
- Wanneer u niet op kantoor bent, kunt u offline werken op uw laptop of Pocket PC en uw gegevens synchroniseren zodra u weer terug bent.
- Deel eenvoudig gegevens over potentiële klanten met anderen in het bedrijf via een beveiligde toegang voor meerdere gebruikers.
- Houd factuurbare tijd bij in de Office Outlook 2007-agenda en verzend deze automatisch naar Office Accounting 2007 voor facturering en salarisadministratie.
Integreer al uw contact- en klantgegevens plus de bijbehorende geschiedenis (waaronder communicatie, taken en afspraken) met uw e-mail en agenda in Office Outlook 2007.
Verkoopleads en -kansen beheren
Dankzij Office Outlook 2007 met Business Contact Manager kunt u (potentiële) klanten en leads beheren vanaf het eerste contact tot het moment waarop de verkoop wordt gesloten, zodat u effectiever kunt verkopen en communiceren.
- Houd potentiële klanten en leads bij in Office Outlook 2007 met Business Contact Manager, zoals contactgegevens, de communicatiegeschiedenis, documenten, bronnen en de waarschijnlijkheid dat de verkoop zal worden gesloten.
- Houd verkoopkansen bij vanaf het eerste contact tot het moment waarop de verkoop wordt gesloten. Bekijk een overzicht van alle verkoopkansen op type, verkoopstadium en de waarschijnlijkheid dat de verkoop zal worden gesloten.
- Bekijk een overzichtelijke weergave van het verkoopproces in uw bedrijf zodat u sneller de verkoopresultaten kunt voorspellen en prioriteiten kunt toewijzen aan taken.
- Gebruik een centraal gegevensdashboard voor een bijgewerkte weergave met gegevens over (potentiële) klanten zodat u uw activiteiten kunt organiseren.
- Kies uit allerlei rapporten over (potentiële) klanten, sorteer en filter gegevens, bekijk lagere rapportniveaus voor meer informatie en exporteer gegevens naar Microsoft Office Excel voor verdere analyse.
- In combinatie met Office Small Business Accounting kunt u verkoopkansen automatisch omzetten in offertes, orders en facturen.
Op het nieuwe gegevensdashboard kunt u momentopnamen van uw verkooppijplijn zien en op grond daarvan besluiten nemen en gefocust blijven op uw prioriteiten.
Direct-marketingcampagnes maken, aanpassen en bijhouden
Dankzij Office Outlook 2007 met Business Contact Manager kunt u marketingcampagnes in eigen beheer maken, persoonlijk afstemmen en bijhouden voor een effectievere marketing.
- Een wizard begeleidt u stapsgewijs bij het opzetten van effectieve marketingcampagnes.
- Filter gegevens over (potentiële) klanten om doelgerichte adressenlijsten samen te stellen.
- Gebruik de functies voor het samenvoegen van afdrukken om marketingpublicaties die u in Microsoft Office Publisher, Microsoft Office Word of ListBuilder hebt gemaakt persoonlijk af te stemmen.
- Houd reacties op uw campagnes bij om te bepalen hoe effectief deze zijn.
- Het marketingmateriaal dat u naar (potentiële) klanten verzendt, wordt automatisch opgenomen in hun communicatiegeschiedenis.
Aan de hand van stapsgewijze instructies wordt u begeleid bij het maken van marketingcampagnes.
Projectinformatie en taakbeheer centraal uitvoeren
In Office Outlook 2007 met Business Contact Manager wordt alle projectgerelateerde informatie op één centrale plaats beheerd zodat u gestructureerd kunt werken en zodat u uw voortgang kunt volgen.
- Organiseer en volg alle projectgerelateerde informatie, zoals e-mailberichten, taken, vergaderingen, notities en bijlagen.
- Deel projectgerelateerde informatie met anderen in het bedrijf.
- Wijs eenvoudig projecttaken aan anderen toe en draag taakgegevens automatisch over naar hun takenbalk.
- Volg automatisch de voortgang en stuur herinneringen.
Bronnen: CRMcentraal & Microsoft Nederland