Aarts Plastics is een allround spuitgietbedrijf in de kunststofverwerkende industrie. Door geheel Europa worden in de marktsegmenten cosmetica, voeding en de farmacie, kunstofproducten en –verpakkingen afgezet.
Bij Aarts Plastics staan verschillende medewerkers continu in contact met klanten. Behalve informatie rondom de vaste klanten bij Aarst Plastics, was ook inzage in alle activiteiten rondom prospects van groot belang. Om een compleet overzicht te creëren van contacten met klanten, prospects en bijhorende afspraken, besloot Aarts Plastics over te gaan op een CRM systeem.
Keuze CRM
Rob Geurtz, Commercieel manager bij Aarts Plastics vertelt: “Een goede registratie van klantgegevens en een snelle follow up van projecten zijn belangrijk.Een vereiste was dat het CRM systeem volledig geïntegreerd moest worden met andere office pakketten, waarbij de uitwisseling met Microsoft Outlook zeer belangrijk is. Tijdens de presentatie van ISM kwam naar voren dat Microsoft Dynamics CRM beschikt over een herkenbare look & feel, flexibel en volledig te integreren is met andere pakketten. De keuze viel daarom op ISM eCompany en Microsoft Dynamics CRM”.
Koppeling ERP systeem
Ter ondersteuning van het orderproces gebruikt Aarst Plastics de ERP-applicatie Made2Manage. “Om een uniforme wijze rondom relaties toe te passen is een koppeling gemaakt tussen het ERP-systeem en Microsoft Dynamics CRM. Prospects worden in eerste instantie alleen in Microsoft Dynamics CRM bijgehouden. Zodra de status verandert naar klant en de facturatie van start gaat, worden de gegevens automatisch overgezet naar de ERP-applicatie. “Wat dat betreft dwingt CRM je ook om een goede structuur op te zetten’’ aldus Geurtz.