Selecteer een pagina

Onlangs publiceerde adviesbureau PriceWaterhouseCoopers (PwC) een rapport over de ontwikkelingen in de Entertainment en Media industrie. Met een gemiddelde mondiale groei van 6.6 en een nationale groei van 4.6% zijn het vooral de bestedingen aan internetreclame en gaming die het sterkst groeien. Maar ook de traditionele activiteiten als televisierecalame en speelfilms blijven solide groeien.

Stay in touch. Voeling houden met de wensen van de consument. En rechtstreeks met de consument in contact blijven. Het zijn de uitdagingen voor ondernemingen in de entertainment en media industrie. Met een groeiend aantal mediakanalen is het minder eenvoudig om de consument te bereiken en de aandacht vast te houden. Toch bieden juist voorschrijdende technologie en nieuwe platforms enorme kansen voor bedrijven die anticiperen op de consument van morgen.

In de Entertainment & Media Outlook doet PwC verslag van de omzetcijfers en trends van de afgelopen vijf jaar tegenover de verwachtingen voor de komende vijf jaar. De omzet bestaat uit bestedingen van adverteerders en consumenten. In deze Outlook tot 2011 voorziet PwC in Nederland een omzetstijging van 12 naar 15 miljard, een groei van 4,6% per jaar. Opmerkelijk is hierbij dat de stijging in alle entertainment- en mediacategorieën plaatsvindt. Een toekomstvisie die nog altijd actueel is, is de toename in crossmedia-activiteiten. Uit de nieuwe Outlook blijkt dat deze ontwikkelingen een hoge vlucht zullen nemen.

De media- en entertainmentmarkt omvat uitgeverijen, omroepen, mediadienstverleners, bioscopen, pretparken, spelorganisaties en organisaties uit de muziekindustrie. In deze markt zijn de content en het beeldmerk van het grootste belang. Essentieel voor deze bedrijven is het leveren van hoge kwaliteitsdiensten die aansluiten op de specifieke wensen en eisen van hun klanten. Bedrijven in deze markt staan onder toenemende druk om innovatieve producten, diensten en content te creëren en te distribueren via verschillende kanalen. Met digitale kanalen en andere nieuwe technologieën kunnen bedrijven een ander en groter publiek aantrekken. Bovendien ontstaan er nieuwe advertentiemogelijkheden en creatievere afrekenmodellen. Alle media- en entertainmentorganisaties moeten zorgvuldig afwegen hoe zij de nieuwste technologische ontwikkelingen moeten toepassen om hun doelstellingen te behalen.

Bronnen: CRMCentraal.nl & CMSkiezen & CRM Resultants