Lost Boys heeft financiële problemen. Een aantal grote projecten van het full-service internetbureau mislukten. Daarnaast is er een uittocht van gekwalificeerd personeel.Door de problemen bij het Nederlandse bedrijf viel de omzet en het bedrijfsresultaat van moederbedrijf LBI International fors tegen. Bestuursvoorzitter Luke Taylor wijt de teleurstellende cijfers aan de herstructureringen in Nederland. Vooral de integratie van de Customer Relationship Management (CRM) tak van het inmiddels failliete Escador in Lost Boys kostte het bedrijf een hoop geld omdat die veel langer duurde dan verwacht, meldt IEX.nl.
Uittocht van accountmanagers
Lost Boys heeft volgens Den Drijver last van de sterke markt voor digitale marketing. Daardoor raakt Lost Boys veel creatieve werknemers en senior accountmanagers kwijt die een eigen bedrijf beginnen. Het probleem ligt volgens Den Drijver aan de uittocht van laatstgenoemden die zorgen voor het binnenhalen van nieuwe projecten voor het internetbureau. Volgens de analist verliezen bedrijven als Lost Boys twaalf tot zestien procent van hun personeel per jaar.
Van de acht accountmanagers verloor het bedrijf er in 2007 vijf. Daardoor loopt het bedrijf projecten mis. Het is volgens hem niet zo dat Lost Boys klanten kwijt raakt aan de vertrekkende accountmanagers. Het binnenhalen van nieuwe klanten stokt daardoor wel.
Mislukte projecten
Op de mislukte projecten moet Lost Boys ook inleveren. Er worden meer uren gemaakt dan er in rekening gebracht kunnen worden. Daardoor wordt de omzet lager en krijgt het bedrijf minder verlvolgtrajecten toegespeeld. “Je wordt dan eigenlijk op twee manieren gepakt”, analyseert Den Drijver.