Schiphol Group, één van de meest toonaangevende luchthavenondernemingen ter wereld, heeft gekozen voor GX WebManager. Het leidende web content management systeem, biedt een platform waarmee Schiphol Group binnen haar online strategie de focus kan leggen op online marketing en content management. GX WebManager ondersteunt het gehele proces van content ontwikkeling, beheer en publicatie voor het onderhouden van de websites Schiphol.nl, Schipholgroup.com, Lelystadairport.nl en 9 extranetten. Voor Schiphol Group betekent dit een overstap naar een centraal, toekomstbestendig web content management platform voor alle online initiatieven. Binnen de dynamische luchtvaartwereld wordt het verwachtingspatroon van de consument bepaald door goedwerkende en gebruiksvriendelijke prijsvergelijkingssites, mogelijkheden om e-tickets te kopen, de eenvoud om via het internet in te checken en andere elektronische dienstverlening. De “Outside in”-visie van GX, die ervan uitgaat dat een steeds groter wordend deel van de bedrijfsprocessen plaatsvindt vanuit het online kanaal naar binnen toe, sluit aan bij de strategie van Schiphol als AirportCity; een dynamische omgeving waar mensen, bedrijven, logistiek, winkels, informatie en entertainment samenkomen en elkaar versterken. Een AirportCity is een locatie die gedurende 24 uur per dag, zeven dagen per week alle benodigde diensten biedt aan bezoekers en aldaar gevestigde ondernemingen. De moderne reiziger verwacht een dergelijke dynamische omgeving ook online bij een klantgericht, dienstverlenend portaal. GX WebManager biedt Schiphol Group het “best of breed” web content management product om met een flexibele, dynamische, complexe, interactieve én klantgerichte weboplossing het volledige potentieel van het internet te benutten. Hiermee kan snel en runtime worden ingespeeld op de wensen van de online reiziger.
Bron: GX