Cobra Adviseurs adviseert bij projecten ‘waarbij bomen in het geding zijn’. De vakspecialisten van deze organisatie zetten gezamenlijk hun praktische en juridische kennis in voor elk groenproject. Het bedrijf organiseert ook een groot aantal cursussen op het gebied van bosbeheer en groen. In 2016 koos Cobra Adviseurs voor CRM software van Efficy mede dankzij de selectiehulp van het Nederlands Kenniscentrum die vier leverancier als mogelijke potentiële CRM softwareleveranciers voorselecteerde voor het bedrijf; AFAS, Exact Online, Efficy en software van ABC E Business. Directeur Joost Verhagen van Cobra formuleerde de reden voor de uiteindelijke keuze alsvolgt:
We hebben in 2015 een software selectietraject doorlopen en van alle leveranciers kwam Efficy er het beste uit. Het is via de selectie van het Nederlands Kenniscentrum gegaan en Efficy was de enige van alle leveranciers die het pakket zo had ingericht dat de bedrijfsinformatie veilig te delen was met de buitenwacht. Ook het framewerk van Efficy is zo ingericht dat we het zelf kunnen programmeren en inrichten.
Wat waren de wensen voor de nieuwe CRM software?
Het bestaande pakket MemoFrame dat men binnen Cobra gebruikte, werd niet meer ondersteund. Primaire wens van de organisatie was dat mensen die onderweg waren ook van de nieuwe software gebruik konden maken. De nieuwe CRM software moest vanuit de cloud en op elke locatie te benaderen zijn. De informatie moest goed gewaarborgd zijn, want de organisatie adviseerde vooral ook op juridisch vlak.
CRM software die goed te koppelen moet zijn
De nieuwe CRM software moet allesomvattend zijn: van relaties beheren tot een workflow zelf kunnen ontwerpen en de mails die binnen zouden komen zelf kunnen bijhouden in het systeem. Het moest toegankelijk zijn voor anderen en ook bereikbaar zijn via een tablet of I-Phone. Men wilde de projecten goed kunnen regelen en telefoonacties kunnen volgen en deze informatie altijd terug kunnen vinden. Belangrijk was ook dat men met de CRM software gemakkelijk offertes kon maken en dat alle informatie rondom aquisitieprocessen goed terug te vinden was. De wens was tevens dat de software te koppelen was met Snelstart en mogelijk in de toekomst ook met andere software.
Van longlist naar shortlist – twee leverancier bleven over
In juni 2016 was met circa tien leveranciers gesproken, zes daarvan hadden de wensen- en eisenlijst van Cobra Adviseurs toegestuurd gekregen. Hieruit werden twee partijen gekozen om een presentatie te mogen doen. Dat waren Efficy en Tim software. Uiteindelijk werd er gekozen voor Efficy en daar zaten niet alleen voordelen aan.
De support kan wel beter, maar dat geldt voor elke leverancier. We hebben er niet zo last van omdat we intern een aantal mensen hebben die er veel vanaf weten. Het systeem bevalt verder goed en werkt naar wens.
Over de CRM software van Efficy
Efficy CRM is ontworpen voor een sales- of marketingafdeling van een organisatie of als spil van een gehele onderneming. Daarbij is koppeling mogelijk met bedrijfsapplicaties van derden, zoals complete ERP-systemen (Enterprise Resource Planning), HRM (Human Resource Management), BI (Business Intelligence), DMS (Document Management Systemen), CMS (Content Management Systemen) en andere administratieve software. Ook populaire applicaties zoals MS-Office en Lotus Notes laten zich goed integreren met Efficy CRM.
Efficy CRM kent vier basismodulen, elk met specifieke functionaliteit en toepassingsgebieden:
- Document Management (in alle Efficy CRM basisconfiguraties)
- Sales & Marketing (in Efficy CRM Small Business, Enterprise, Premium)
- Projecten (in Efficy CRM Enterprise, Premium)
- Support (in Efficy CRM Enterprise, Premium)
Efficy werd opgericht in 2005. Vanuit het hoofdkantoor in Brussel bedient het bedrijf meer dan 1.600 actieve klanten en 55 000 gebruikers wereldwijd. Alles bij elkaar telt Efficy meer dan 100 medewerkers binnen de afdelingen development, marketing en engineering. Zie voor meer informatie de website van Efficy.
Dit artikel is tot stand gekomen naar aanleiding van een succesvolle match tussen informatieaanvrager en CRM softwareaanbieder of ter illustratie van een naar tevredenheid afgerond selectieproces. Bij de publicatie van dit artikel is rekening gehouden met de belangen van beide partijen, reviews zijn daarom soms anoniem geschreven. Alleen als aanvragers daar toestemming voor geven, worden zij met naam en toenaam genoemd.
Vraag ons software informatiepakket aan en ontvang gerichte informatie over softwareleveranciers die aan uw specifieke softwarevraag voldoen. Ontvang reviews van gebruikers, introductievideo’s en onze handige checklist.
U krijgt rechtstreeks toegang tot ons selectiehulpplatform zodat u allerlei vragen kunt stellen aan leveranciers van CRM software. Zo komt u tot een afgewogen beslissing en start u het selectieproces met voldoende kennis en achtergrondinformatie. De vervolgstappen bestaan onder meer uit het uitnodigen van diverse softwareleveranciers voor een gesprek en het bezoeken van de Kennisdag van het Nederlands Kenniscentrum.