Hoe een echte ICT-professional CRM software selecteert wijkt niet extreem af van andere selecties, hoewel het programma van eisen beter doordacht, specifieker en veelal uitgebreider is. Dat kan ook niet anders als het bedrijf die de CRM software wilt uitkiezen dezelfde taal spreekt als de leveranciers. De Ictivity Groep ontwerpt, implementeert en beheert ICT omgevingen voor een zeer brede klantenkring waaronder ook zorginstellingen en overheden. Het bedrijf werkt met circa 125 professionals op het gebied van advies, consultancy, detachering, cloud services en training alsmede ingehuurde krachten en heeft vestigingen in Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam. Ictivity was op zoek naar CRM software in combinatie met een BPM (Business Process Management) oplossing die via internet te benaderen was.
De softwarevereisten voor het nieuwe CRM systeem van Ictivity waren onder meer:
- Volledig vanuit de cloud kunnen werken met de CRM software
- Complete CRM oplossing voor opdrachtbeheer tot facturatie
- Contractbeheer (incl. inkoopmodule) en urenadministratie
- Koppeling kunnen maken naar operationele organisatie en sales
- Koppeling met Sharepoint
- CRM gedeelte moet aantal klanten kunnen toewijzen aan accountmanager
- CRM voor klantenregistratie, CRM voor scoringspercentages en toekomstvoorspelling
- Nieuwsbrief kunnen genereren
CRM advies en softwareselectie
Het Nederlands Kenniscentrum werd in april 2015 benaderd voor een eerste informatieaanvraag en er werd een longlist opgesteld van vier CRM softwareleveranciers waaronder AllSolutions, ChainWise, FLOOW en CRM OPEN. Uiteindelijk bleven er twee partijen over. Volgens commercieel directeur Wilbert van Beek van Ictivity was de keuze voor ChainWise ook gebaseerd op de pragmatische wijze waarop CRM softwareleverancier ChainWise aan het werk ging. De communicatie tussen ChainWise en Ictivity verliep uitstekend. En na een testimplementatie en de afronding van het budgettaire plaatje, was er geen enkele hindernis meer om met deze CRM leverancier in zee te gaan.
ChainWise begreep ook direct welke kant we op wilde, dus de communicatie was erg goed. Ze zijn ook wel eigenwijs en willen dingen wel uit proberen en eens van een andere kant benaderen. Dat sprak ons erg aan.
Over de CRM/BPM software van ChainWise
Softwareleverancier ChainWise is medio 2007 ontstaan uit het full service internet bureau ‘Bitwise’. Samen vormen ze ‘The Wise Company’. ChainWise levert een scala aan geïntegreerde ICT-diensten alsmede CRM (Customer Relationship Management) en BPM (Business Process Management) systemen. ChainWise combineert CRM en BPM, ofwel de optimale integratie tussen relatiebeheer en acquisitie, met projectplanning, projectmanagement en urenverantwoording. De software is naar wens te koppelen met de facturatie en eenvoudig aan te sluiten op aanvullende modules. Lees hier een beknopte uitleg over de verschillen tussen BPM en ERP software volgens ChainWise.
Informatie over CRM leveranciers aanvragen
Het Nederlands Kenniscentrum voorziet in de informatiebehoefte van bedrijven als het gaat om de gerichte selectie van CRM leveranciers die voor hun organisatie en bedrijfsprocessen de juiste automatiseringsoplossing kunnen bieden. Ons gratis informatiepakket bevat:
- De onafhankelijke softwareselectie- en implementatiegids;
- De software selectiegids;
- CRM casestudy’s vergelijkbaar met uw branche, bedrijfsgrootte en budget;
- Toegang tot de online selectietool;
- CRM leveranciersinformatie;
Ons informatiepakket is geheel vrijbijvend en kosteloos
Vraag hier ons software informatiepakket aan!
Dit artikel is tot stand gekomen naar aanleiding van een succesvolle match tussen CRM aanvrager en CRM softwareaanbieder of ter illustratie van een naar tevredenheid afgerond selectieproces. Bij de publicatie van dit artikel is rekening gehouden met de belangen van beide partijen, reviews zijn daarom soms anoniem geschreven. Alleen als aanvragers daar toestemming voor geven, worden zij met naam en toenaam genoemd.