Selecteer een pagina

Customer Relationship Management (CRM) beslaat een enorm palet aan werkzaamheden die in middelgrote tot grote bedrijven tegenwoordig gedeeltelijk geautomatiseerd worden. CRM software wordt binnen verkoop- of salesorganisaties voornamelijk ingevoerd om een efficiencyslag te maken en om klantenrelaties beter en exacter in kaart te brengen. De winst werkt als alles goed gaat twee kanten op, naar binnen en naar buiten. Nou komt het Nederlands Kenniscentrum vooral in contact met aanvragers die hele praktische vragen hebben. Het voordeel van een informatieaanvraag bij het Nederlands Kenniscentrum is dat wij beschikken over een zeer uitgebreide database met honderden CRM softwareaanbieders die in verschillende branches actief zijn. In dit geval werden wij benaderd door een groot telecombedrijf dat gerichter wilde gaan werken aan het monitoren van klantrelaties en potentials. Met was op zoek naar nieuwe CRM functionaliteit voor circa 80 gebruikers.

Praktische eisen aan online CRM-software

In dit geval wilde men eindrapportages kunnen maken, beter en sneller inzicht krijgen in de geschiedenis van de relatie met een klant. De status van contacten met de klant moest snel kunnen worden opgeroepen. Bovendien moest de nieuwe CRM software makkelijk gekoppeld kunnen worden aan Outlook en het bestaande ERP systeem van Microsoft. Na een eerste advies van het Nederlands Kenniscentrum om eens kennis te maken met CRM software van Update, CTB xRM, Sage, Sugar en Salesforce werd uiteindelijk toch gekozen voor Microsoft Dynamics CRM. Mede omdat men al met Microsoft ERP software werkte was dit een logische keuze. Als leverancier werd Pixel Zebra gekozen.

We hebben voor Microsoft Dynamics van Pixel Zebra gekozen omdat ze al een methodiek hadden ontwikkeld die goed aansloot bij onze wensen, dat was een bepaalde veldmethodiek met tools die zo binnen het systeem ingebouwd kon worden.

Meer over Pixel Zebra

Op de website van Pixel Zebra staan een aantal praktische handreikingen voor het gebruik van Microsoft Dynamics i.s.m. Outlook. Bijvoorbeeld; Het komt vaak voor dat u meerdere gegevens tegelijk moet veranderen. U wilt bijvoorbeeld een groep van klanten anders segmenteren. Nu kunt u dat klant voor klant gaan wijzigen, maar dat is niet nodig. Als u een lijst van records hebt kunt u deze aanvinken en dan op bewerken drukken. En zo staan er nog tal van andere praktische zaken op de site van Pixel Zebra. Pixel Zebra heeft eigen templates ontwikkeld om meer uit Microsoft Dynamics te halen. Deze Microsoft Dynamics CRM consultant bekijkt goed wat bedrijven precies nodig heeft en zet daar de eigen ontwikkelde tools voor in.

Heeft u behoefte aan informatie over CRM software? Heeft u vragen over de wijze waarop u een software selectieproces organiseert of zoekt u specifieke implementatiepartners?

Vraag ons software informatiepakket aan!


 

Dit artikel is tot stand gekomen naar aanleiding van een succesvolle match tussen aanvrager en softwareaanbieder of ter illustratie van een naar tevredenheid afgerond selectieproces. Bij de publicatie van dit artikel is rekening gehouden met de belangen van beide partijen, reviews zijn daarom soms anoniem geschreven. Alleen als aanvragers daar toestemming voor geven, worden zij met naam en toenaam genoemd.