De Dokkumer Vlaggen Centrale (DVC) is specialist in het bedrukken van promotionele doeken zoals vlaggen, beachvlaggen, indoordoeken, zitzakken en parasols. DVC is een innovatief bedrijf dat zich onderscheidt door goed advies, kwaliteit en service. Bij de organisatie werken circa 80 medewerkers. DVC profileert zich als ‘Enige Echte in Vlag en Doek‘ en wil de verwachtingen van klanten overtreffen. Omdat het bedrijf een grote klantendatabase heeft is een goed CRM systeem daarbij van essentieel belang. In mei 2014 legde DVC voor het eerst contact met het Nederlands Kenniscentrum. Men was op zoek naar een nieuw CRM systeem, mede ter vervanging van Microsoft Dynamics CRM en Sofon.
Selectie van de juiste CRM softwareleveranciers
Het advies van het Nederlands Kenniscentrum was om de selectie te beperken tot vier leveranciers die voor deze CRM-case primair in aanmerking zouden komen; CLEAR Solutions, Afas, HT24 – ZOHO en CNOC. Uiteindelijk kwam DVC tot een shortlist van Clear Solutions en Trigger. Clear Solutions bood meerdere oplossingen waaronder het vrij onbekende pakket FileLinx. Na diverse gesprekken kwam men tot de conclusie dat met het pakket FileLinx de gewenste op maat gebouwde applicatie voor de Dokkumer Vlaggen Centrale gebouwd zou kunnen worden. Het bedrijf heeft voor FileLinx gekozen omdat de wensen te ingewikkeld waren voor de standaard oplossingen van de eerder genoemde leveranciers. Bij aanvang van het sofware selectietraject was er een sterke voorkeur voor een standaard pakket. Dat bleek uiteindelijk niet haalbaar. In de loop van het traject werd de complexiteit van de wensen ook pas echt duidelijk. In dit geval was het software selectietraject ook nu weer een leerproces waarbij het programma van eisen pas echt helder werd na een aantal gesprekken en bestudering van demo’s van leveranciers.
De standaard pakketten pasten niet goed bij ons. Onze wensen – ook optimalisatie in de toekomst – kunnen met FileLinx gemakkelijker gerealiseerd worden en dat is het geworden. De implementatie duurt ongeveer 3 maanden voor het CRM- gedeelte en voor het offertegedeelte ook 3 maanden
Over FileLinx en 4Proces
FileLinx is een eenvoudig en veilig opslag- en zoeksysteem voor gegevens uit bedrijfsapplicaties, documenten en e-mail. Met het document management systeem verschijnt met één druk op de knop alle benodigde informatie op een computerscherm, mobiel of tablet. 4Proces bouwt en implementeert, naast standaard CRM- en registratieoplossingen, ook maatwerk.
Dit artikel is tot stand gekomen naar aanleiding van een succesvolle match tussen aanvrager en softwareaanbieder of ter illustratie van een naar tevredenheid afgerond selectieproces. Bij de publicatie van dit artikel is rekening gehouden met de belangen van beide partijen, reviews zijn daarom soms anoniem geschreven.
Heeft u behoefte aan informatie over CRM software of heeft u vragen over de wijze waarop u een software selectieproces organiseert? Vraag ons software informatiepakket aan!