De eisen die een bedrijf aan CRM-software stelt, verschilt nog wel eens per situatie. En tijdens de selectie van een CRM-pakket kunnen bedrijven een keuze maken uit veelal honderden CRM oplossingen en leveranciers. De functionaliteit en eigenschappen van verschillende CRM software pakketten zijn vaak vergelijkbaar waardoor het soms lastig is om onderscheid te maken. Het Nederlands Kenniscentrum helpt bedrijven bij de eerste verkennende oriëntatie op een passende CRM oplossing. In oktober 2014 kwam de Ad Interim Group tot een match nadat het selectieproces in juli van dat jaar werd gestart door aanvraag van informatie bij het Nederlands Kenniscentrum.
De CRM-vereisten van de Ad Interim Group
Voor de Ad Interim Group was een essentiële softwarevereiste dat men goed inzicht zou krijgen in actuele klantinformatie. Het bedrijf wilde tevens dat deze informatie ook makkelijk te verwerken zou zijn in het systeem. Ook zouden medewerkers via een mobiel, laptop of iPad moeten kunnen inloggen vanaf elke locatie, een via een webbrowser te benaderen CRM oplossing dus. Wat betreft functionaliteit was het programma van eisen behoorlijk uitgebreid. Het bedrijf wilde E-mail marketing, contractbeheer, urenregistratie, projectbeheer en uiteraard ook facturatie allemaal kunnen integreren in één CRM softwarepakket. Na een korte oriëntatie op ABCrm en HT24 (ZOHO), werd uiteindelijk de keuze gemaakt voor de online CRM-oplossing van Salesforce.
Dit pakket paste het beste bij onze organisatie omdat het veel mogelijkheden biedt zoals het gebruik van mobiele telefoons om het systeem te benaderen en het kunnen inloggen op afstand
Implementatie van Salesforce
De implementatie van Salesforce bij de Ad Interim Group verliep voorspoedig. Het bedrijf heeft gekozen voor een basispakket van Salesforce en daarmee kunnen ze goed uit de voeten. De implementatie hebben ze grotendeels zelf gedaan met wat hulp van de leverancier. Salesforce paste het beste bij het bedrijf omdat het veel mogelijkheden biedt zoals het gebruik van mobiele telefoons om Salesforce te benaderen en het kunnen inloggen op afstand. Het voldoet volgens medewerkers van Ad Interim helemaal aan de verwachtingen. Voor de in totaal 35 medewerkers van de Ad Interim Group was het even wennen om het programma te leren kennen en het te vullen met data.
Online CRM van Salesforce
Salesforce biedt bedrijven een simpel in te richten CRM-platform gebaseerd op drie overzichtelijke abonnementen; de ‘professional’, ‘enterprise-‘ en ‘unlimited’ edition. Zoals Salesforce het zelf formuleert op haar website: “Als gebruiker hoef je niet langer hele reeksen spreadsheets, e-mails en databases door te spitten. Alles wat je nodig hebt, wordt centraal opgeslagen en is toegankelijk vanaf elke willekeurige locatie. Je kunt bezoeken vastleggen, actie ondernemen op leads, samenwerken aan verkoopkansen en realtime dashboards bekijken. En dat allemaal op je mobiel, op kantoor of gewoon thuis.”
Dit artikel is tot stand gekomen naar aanleiding van een succesvolle match tussen aanvrager en softwareaanbieder of ter illustratie van een naar tevredenheid afgerond selectieproces. Bij de publicatie van dit artikel is rekening gehouden met de belangen van beide partijen, reviews zijn daarom soms anoniem geschreven.
Heeft u ook behoefte aan informatie over CRM bedrijfssoftware en de selectie van software? Vraag het software informatie pakket van het Nederlands Kenniscentrum aan!