Leiders van de gezondheidszorg weten dat zij op de hoogte moeten blijven van structurele veranderingen binnen de markt en dat zij daarvoor nieuwe analysemethoden nodig zullen hebben. De leiders zijn echter minder zeker welke technologie zij nodig zullen hebben of waar zij deze benodigde technologie vandaan zullen halen. Voor een onderzoeksrapport over analyse die specifiek is aangepast voor nieuwe verantwoordelijke zorg en waarde-gebaseerde bedrijfsmodellen voor de gezondheidszorg, heeft KLAS Research een vraag gesteld over welke verkopers potentieel gekozen zouden worden voor de gezondheidszorg. Bij deze enquêtering kwamen 109 leveranciersorganisaties naar voren waarvan 65% een C-niveau rol spelen.
De verkopers die het meest werden gekozen waren Optum, McKesson, IBM, Siemens, Oracle, SAP, Health Catalyst, Epic, The Advisory Board en Cerner. Geen van deze softwareleveranciers heeft echter een dominante positie. In het rapport stond: “Hoewel de gezondheidszorg leveranciersgedachtengang nadrukkelijker is bij deze verkopers dan de overige 77, moet er ook rekening worden gehouden met het feit dat geen enkele verkoper meer dan 7% uitmaakt van het gekozen aantal.”
Joe Van De Graaff, schrijver van het onderzoeksrapport: “In termen van het gebruiken van analyses over hoe betere zorg geleverd kan worden, bekijkt men dit vanuit veel verschillende hoeken. Er is geen enkele verkoper die dezelfde denkwijze heeft als een andere. KLAS heeft vele voorgaande enquêteringen gehouden over het gebruik van bedrijfsintelligentie (BI) en analyse software, maar geen enkele was zo gefocust als deze.”
Voor meer informatie over de analyse, is het volledige rapport online beschikbaar.