Fluid is een digitale shoppingssoftware en –dienstenbedrijf dat kortgeleden bekend heeft gemaakt dat het 8thBridge heeft gekocht. 8thBridge is een leverancier van sociale ontdekkings-, curator-, analyse- en marketingoplossing voor retailers.
8thBridge, Inc. is een softwareleverancier in Minneapolis die zich heeft gespecialiseerd in het helpen van bedrijven om onsite en sociale ontdekkings- en curatorervaringen te gebruiken om nieuwe klantinzichten te verkrijgen, gerichte loyaliteitsprogramma’s en -promoties uit te voeren en om sociale netwerk aangepaste campagnes uit te voeren. 8thBridge werd in 2011 erkend in de AlwaysOn Global 250 private bedrijven in de wereld en werd in 2012 genomineerd door Red Herring als een Top 100 Americas bedrijf. Het Graphite platform van 8thBridge is een complete sociale commerce platform voor retailers en omvat sociale login, curatie, ontdekking, deling, Facebook Open Graph analyse, klantsegmentatie en meerdere kanaal campagne-automatisering.
Kent Deverell, CEO van Fluid: “Fluid bloeit door retailers te helpen in hun zoektocht naar nieuwe manieren om een connectie te maken met hun klantenbase en door boeiende, meeslepende ervaringen met zich mee te brengen die shoppers veranderen in kopers. 8thBridge staat bekend om het leveren van innovatieve sociale CRM oplossingen die shoppers verbinden met elkaar, zodat er een gemeenschap en content wordt gebouwd rond merken en producten. Op die manier ontstaat er een ongeëvenaard niveau aan klantinzicht door de sociale analysetechnologie die gebouwd is in het Graphite platform. We zijn zeer enthousiast over de combinatie en we weten dat onze klanten ook enthousiast zullen zijn.”