Marketingautomatisering binnen CRM is nog in de beginnende fase. Uit onderzoek is gebleken dat 91 procent van kopers van marketingautomatisering software deze software voor het eerst uitproberen. Waarom hebben mensen deze vorm van software nodig? Wat stimuleert aanname van marketingautomatisering software? Wat zijn de marketingautomatisering softwarevoordelen voor kleine en middelgrote bedrijven (MKB)?
Hoewel het nog niet door alle bedrijven wordt geïmplementeerd, wijst onderzoek uit dat MKB’ers 50% van de kopers van marketingautomatisering software vertegenwoordigen. Marketingautomatisering software staat nu op de voorgrond van geavanceerde software: het biedt verschillende mogelijkheden aan om klanten te krijgen en maakt marketingactiviteiten beter gestroomlijnd en efficiënter. Het is dus te begrijpen waarom veel bedrijven interesse tonen in deze vorm van software.
Marketingautomatisering software werkt nauw samen met de aanname van klantrelatiemanagement (CRM) systemen. Aangezien CRM aanname blijft groeien, zoeken steeds meer bedrijven naar een manier om marketingautomatisering software te integreren in hun CRM systemen. Dit werkt ook andersom: bedrijven die kiezen voor marketingautomatisering software worden aangemoedigd om overeenkomstige CRM platforms te gebruiken om leads te traceren en de voortgang van campagnes te monitoren.
Waarom marketingautomatisering software?
Een van de meest logische redenen om marketingautomatisering software te gebruiken is het genereren van leads. Marketingautomatisering software levert wel degelijk resultaten op. Deze software kan bedrijven helpen om snel meer abonnees te verkrijgen.
Wat marketingautomatisering software niet doet
Marketingautomatisering software werkt als een oplossing voor verschillende bedrijfsproblemen, maar niet voor sociale mediamanagement. De mogelijkheden die nodig zijn om sociale mediacampagnes uit te voeren zijn momenteel nog niet meegenomen in marketingautomatisering software. Deze functies zijn nu slechts add-ons en geen volledig uitgewerkte opties. De software kan wel berichten publiceren, maar biedt niet de nodige componenten voor efficiënte en effectieve management van sociale media.