De Australische Rugby Unie heeft een CRM oplossing gekocht van StayinFront. Deze CRM oplossing werd vervolgens gehost en geïntegreerd op de ARU locaties. Ook nam de Rugby Unie lidmaatschapsbetalingen en ticketverkoop voor haar rekening en zorgde ervoor dat alle klanten van zesjarige tot hoogwaardige spelers werden bijgehouden.
Maar een decennium later is het CRM-systeem aangepast op een zodanige wijze dat handhaving van het CRM proces zeer moeizaam verloopt. De database is overbelast, vanwege meerdere vermeldingen van elke klant en het bedrijf is niet meer in staat middels het CRM systeem gegevens over de fans te extraheren.
Jade MacAuslan, CRM manager bij de Australische Rugby Unie, gaf te kennen dat het oude CRM systeem zeer slecht functioneert. Het CRM systeem was geheel op maat geleverd en haast onmogelijk om te upgraden.
Voordat ARU in staat was een upgrade te overwegen, moest de organisatie goedkeuring ontvangen van belanghebbenden zoals de Wallabies en Waratahs rugby clubs. Iedereen erkende dat CRM belangrijk was, omdat rugby-fans gepassioneerd zijn, maar niemand wist precies hoe de relatie tussen de fans en de sport te ontwikkelen.
Verder gaf Jade MacAuslan aan dat de unie middels een goed functionerend CRM systeem ervoor wil zorgen dat fans zich blijven bewegen in de rugby sport. Ook gaf zij aan dat het moeilijk is om ervoor te zorgen dat fans blijven gaan naar de verschillende rugby-evenementen.