Toen Google de maker van verbonden apparaten Nest voor 3.2 miljard dollar kocht, vroeg men zich af wat de strategie hierachter was. Het bedrijf verkoopt benodigdheden voor het huis zoals draadloze thermostaten en rookalarmen, die ook in bedrijven gebruikt kunnen worden.
Erika Morphy schreef in CRM Buyer dat kiezen voor deze sector betekent dat de CRM wereld wordt betreden. Tegenwoordig maken vele kopers van producten die op het internet zijn aangesloten zich zorgen over de privacy van hun data. Hoe meer deze internetsector toeneemt, hoe meer bedrijven zullen moeten nadenken over handelsafschrijvingen tussen een aantal competitiedoelen.
Het doet er niet toe hoeveel moeite bedrijven doen, er zijn slechts weinig apparaten die volledig plug en play zijn, zodat CRM nodig is. Een goed voorbeeld hierbij is het installeren van een Wi-Fi router. Hierbij moet middels CRM worden gekeken naar de mate van service op locatie die het bedrijf aan kopers zal moeten bieden. Daar komt het veiligheidsaspect bij kijken. Een recentelijke rapportage wees uit dat een aangetaste koelkast die op het internet is aangesloten voorheen een van de vele apparaten in huis was die werd gespamd. Bedrijven komen dit via CRM te weten en moeten bereid zijn voldoende bijstand te bieden aan hun klanten.
Het punt hier is dat CRM belangrijk is voor een hoge klanttevredenheid. CRM is dus ook belangrijk voor bedrijven die apparaten verkopen die op het internet zijn aangesloten. Daarom moeten vele ondernemers, ongeacht welke producten of diensten zij aanbieden, een CRM systeem aanschaffen dat hen zal helpen om hun klanten tevreden te houden.