SparkCentral, het internetbedrijf dat in San Francisco werd opgericht door de 25-jarige Belg Davy Kestens, verkoopt software waarmee vlot kan worden ingespeeld op wat klanten zeggen over een bedrijf op social media. Net zoals bij een CRM systeem kunnen de conversaties gecategoriseerd en opgevolgd worden, en wel op een overzichtelijke manier. Grote carriers zoals Virgin Australia, SWISS, Brussels Airlines, Delta Airlines, Alaska Air en nog enkele luchtvaartmaatschappijen maken gebruik van SparkCentral voor hun klantendienst.
Binnen enkele jaren heeft Kestens ruim 40 klanten kunnen overtuigen van de CRM software. Daar zitten niet alleen enkel grote bedrijven bij (Belgische én Amerikaanse), maar ook opvallend veel luchtvaartmaatschappijen.
Digital supportmanager, Jerry Fletcher van Delta Air Lines, gaf te kennen dat SparkCentral hen in staat stelt haar klanten op een bijna ouderwets goede manier verder te helpen. Een belangrijke functionaliteit die de CRM software biedt, is dat het bedrijf one-on-one kan communiceren met de klant. Dat maakt het grote verschil.
Kim Daenen van Brussels Airlines, gaf ook te kennen dat sedert zij gebruik maken van SparkCentral, het bedrijf efficiënter en sneller kan converseren met haar klanten. Het bedrijf kan sneller inspelen op problemen vanwege een beter zicht op de vragen die binnen komen.
De oprichter van SparkCentral, Davy Kestens, vond Vlaanderen te klein en vertrok begin 2012 met € 860.000 naar Silicon Valley om zijn bedrijfje op te richten.