Selecteer een pagina

NatWest heeft Microsoft Dynamics CRMsoftware gekozen boven de software van Salesforce.com en Oracle voor het vervangen van hun verouderde software. De bank gaf aan dat hun software werd overbelast bij het voorzien van CRM functionaliteiten  en daarom zochten zij een nieuw software voor het bijhouden van zaken en de cliënteisen. David Russell, hoofd van CRM van zaken en commercial bankieren voor de Royal Bank of Scotland (RBS), die NatWest bezit, zei dat de bank haar zakendivisie wilde  verbeteren door het creëren van een geconsolideerd overzicht van alle cliëntverkooppunten en door het stroomlijnen van processen om zo  werknemers tijd te reduceren, zodat ze zich beter kunnen richten op cliënten. Een belangrijke reden voor de keuze voor Microsoft’s Dynamics CRMsoftware was vanwege de on-premise optie. De bank nam een jaar om de implementatie van de Microsoft Dynamics CRM te plannen en de implementatie duurde vier maanden. De Microsoft Dynamics CRM was in april 2013 bruikbaar voor 3.000 gebruikers. Dit heeft de bank in staat gesteld dat hun personeel te allen tijde over cliëntinformatie beschikt en tegelijkertijd ook steeds meer inzicht in hun klanten krijgt. NatWest maakt ook gebruik van de Microsoft Dynamics CRM voor pipeline-management, marketingcampagnes en taak-en wachtrijmanagement. Volgens Microsoft heeft 95 procent van NatWests gebruikers de basis de CRMoplossing aangenomen. NatWest Russell zei dat de businesscase voor de implementatie van Dynamics is gebaseerd op de toegenomen cross-selling.